Rijless is een rijschool welke lessen door heel Nederland levert. Zodra je je aanmeldt via de site wordt je aan een lokale instructeur gekoppeld. Geadverteerd wordt met het onbeperkt gratis doen van herexamens, mocht je de eerste keer niet halen, dan betaald Rijless je herexamens. Rijles is in meer dan 250 Nederlandse plaatsen actief, daardoor claimen ze altijd in de buurt te zijn.

Alle reviews
Aantal reviews: 4 Beoordeling:2 Unresponsive and unprofessional I think most of the positive reviews are fake to keep the good score. A terrible company, unresponsive and unprofessional.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 “Unprofessional and Disappointing Service” Online Review for Rijless.nl
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Gebruik dit bedrijf niet. Gebruik dit bedrijf niet. Ik heb VIER KEER op rij mijn les geannuleerd zonder enige reden. Ze hebben niet genoeg rij-instructeurs om de gemaakte boekingen te honoreren. Ze zullen gewoon je tijd verspillen.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Welkom bij de slechtste rijschool van Nederland Rijless.nl is in alle opzichten gezien een waardeloze rijschool. Het enige dat ze goed hebben georganiseerd is hun website en advertisement. Hiermee halen ze nietsvermoedende leerlingen binnen met loze beloften. Vervolgens krijgen ze het voor elkaar om elke belofte te breken. Laat mij uitleggen hoe dit bedrijf bij mij te werk ging:
0
0 Je hebt al gestemd!
Vorige week plaatste ik deze recensie over mijn ervaring bij rijless.nl. Bij mij zijn er veel dingen fout gegaan, waardoor ik met een zure nasmaak bleef zitten. Hierdoor had ik ook weinig vertrouwen in het bedrijf.
0
0 Je hebt al gestemd!
Bedankt voor het insturen van jouw review!Irina Nikulina
It’s 8 months already and I am still not close to the completion of the lessons. I had several change of instructors because of the reasons from their side. Every time it takes more than a month to get them assign a new instructor and then another moth to schedule the lessons. They are unresponsive, I have to call them several times to get them to any action.
The last instructor – Gerino didn’t appear to the scheduled lessons several times without prior notice. On my request to respect my time I was suggested to get a new instructor.
I regret choosing this company. I’m requesting a refund now and will update this review on how it goes.
Francois
I am deeply disappointed with the driving lessons my wife received through Rijless.nl. The service provided fell far below expectations, and we regret choosing this school.
Here are the key issues:
• After 4 lessons, no parking practice was covered, which is essential for driving exams.
• The instructor failed to schedule lessons proactively, leaving my wife to follow up every time.
• We paid an additional €50 for the driving exam date to be booked immediately, but this was not done.
• The instructor was frequently on their phone during lessons, neglecting proper guidance.
• Instead of practicing near the exam location (Haarlem), lessons were wasted driving to places like IJmuiden and picking up/dropping off other students.
My wife has 15 years of driving experience in South Africa and is far from a beginner. I recently used a local driving school in Haarlem and passed my exam after just 4 lessons. In comparison, this experience with Rijless.nl was highly unprofessional.
We have requested a full refund to switch to a more reliable school. Unfortunately, I cannot recommend Rijless.nl based on this experience.
Jonathan Boersen
Tom
1. Ik vulde mijn postcode en huisnummer is, en ik kreeg de mededeling dat er per direct ruimte is, en dat ze mij vanaf de voordeur zouden komen ophalen. Ik wilde zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen, dus dit was goed nieuws. Ik schreef mij in voor een proefles, waarna ik een telefoontje kreeg. De proefinstructeur, dat zou niet de vaste instructeur zijn, moest van vrij ver komen en had een volle agenda. Zou ik voor deze keer op een centraal punt willen afspreken? Voor deze keer ging ik akkoord, want ik begreep de situatie.
2. Na de proefles gaf de instructeur mij een evaluatie, en zei dat ik binnen drie maanden mijn rijbewijs wel zou halen. Ik kon twee keer per week twee uren gaan lessen, en er was ruimte. Ik tekende het contract en was blij met dit nieuws.
3. Nadat ik had getekend en betaald nam het bedrijf contact met mij op. Er was een wachtrij van 8 tot 12 weken in mijn regio, en daarom vroeg hij of ik naar een naburige stad kon gaan. Daar zou ik wel per direct kunnen starten. Ik was hier niet blij mee, maar aangezien ik zo snel mogelijk aan de bak wilde ging ik akkoord.
4. Na enkele weken had de instructeur nog geen contact met mij opgenomen. Toen ik hem belde legde hij mij uit dat hij mij niet kon helpen, en dat ik maar moest wachten tot zondag. Tevens klaagde hij tijdens het telefoontje over de werkdruk. Pas bijna een maand na mijn proefles had ik mijn eerste echte les. Hiervoor moest ik een uur reizen, zowel heen als terug.
5. De instructeur maakte direct duidelijk dat hij geen tijd had in zijn agenda voor twee blokken van twee uur per week, en dat de drie maanden die mij waren voorgehouden zeker niet gingen lukken.
6. De lessen waren niet goed. De instructeur zuchtte heel veel, schreeuwde met regelmaat en maakte mij heel gespannen. Op alles dat ik deed leverde hij commentaar. Bij het schakelen corrigeerde hij mij bijvoorbeeld een seconde voordat ik het ging doen. Daardoor ging ik eerder schakelen, waardoor hij zei dat ik te vroeg was. Basisvaardigheden als achteruit rijden en bochtje om kwamen niet aan bod. Na enkele lessen gaf hij aan dat hij niet meer de groeiende lijn zag die hij in het begin zat. Ik zat strak van de spanning achter het stuur, iets waar ik normaal gesproken geen last van heb. Ik gaf aan dat zijn manier van corrigeren en ingrijpen mij erg onzeker maken. Ik vroeg of hij rustiger kon blijven, niet omdat ik niet tegen commentaar kan, maar de manier waarop dit ging werkte niet. Hier kon hij niks mee. Hij vroeg of ik als een klein kind behandeld wilde worden – niet behulpzaam. Niet lang erna had hij helemaal geen tijd meer, en begon hij mij op onmogelijke tijden in te plannen. Toen heb ik contact opgenomen met de organisatie en mijn contract opgezegd.
7. Bij het opzeggen zeiden ze dat het acht weken zou duren voordat ik mijn geld zou terugkrijgen. Na acht weken had ik nog geen geld terug. Na bijna tien weken begon ik te mailen en bellen. Ik kreeg terug dat ze vanwege de vakantie en ziekte vertraging hadden opgelopen. Wel vroegen ze wie ik was en hoeveel ik had gereden – ze waren niet heel goed op de hoogte. Na enkele weken had ik nog steeds niets ontvangen. Na veel klagen en het geven van ultimatums kwamen ze eindelijk over de streep en gaven ze de datum waarop ze het zouden terugstorten.
8. Natuurlijk stortte ze het niet terug op die datum. Ik moest ze nogmaals contacteren, en stond op het punt om een derde partij in te schakelen om ze aan te klagen. Twee dagen later stond het eindelijk op mijn rekening.
Ga niet naar deze rijschool. Zoek een goede, kleine en lokale school, en vraag bij vrienden en kennissen om hun ervaringen. Dit werkt veel beter!
Tom
Echter, eenmaal ik mijn klacht had neergelegd hebben ze het heel correct opgepakt. Ze hebben de tijd genomen om naar mijn klacht te luisteren en namen dit serieus. Ze hebben het intern opgepakt met de betrokken partijen en mij financieel gecompenseert. Dat laatste vind ik buitengewoon correct, en ik had het ook niet verwacht.
Kijkend naar de andere ervaringen zijn er veel leerlingen die een goede ervaring hebben in hun rijopleiding. Voor sommigen is dat niet het geval – logisch voor zo’n groot bedrijf. Wat ik graag zou benadrukken is dat je bij rijless.nl op vertrouwelijke wijze je klacht/vraag kan neerleggen als er iets is dat niet goed gaat in de rijopleiding. Ze nemen je serieus en doen hun best om het op te lossen.