Makro is een zelfbedieningsgroothandel in zowel food als non-food, opgezet als een supermarkt. Van het in 1968 Nederlandse concern werd de eerste vestiging dat jaar geopend in Amsterdam. Inmiddels zijn de Europese activiteiten verkocht aan het Duitse METRO Group en zijn er in België en Nederland samen 23 winkels. Bij Makro kan enkel worden gewinkeld met een Makro-pas, die wordt verstrekt aan bedrijven, stichtingen en verenigingen die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.

Alle reviews
Stephan Hoffmann
Na herhaaldelijk bellen en mailen hebben ze ons te kennen gegeven dat ze ons niet kunnen en willen helpen. Het argument is dat we het weliswaar via de shop besteld hebben maar toch bij een externe leverancier. Ik dacht vervolgens dat dit een soort dropshipping betreft, maar niets blijkt minder waar. Het blijkt dat als op de website staat dat het een andere verkoper is dan Makro zelf dat we het dus daar hebben gekocht.
Eigenlijk is de Makro webshop dus niet minder dan gewoon een soort Marktplaats waar goederen op verkocht worden.
Makro doet niets aan eventuele tekortkomingen en gebreken en verwijst maar steeds naar de leverancier dat we het maar zelf moeten oplossen.
Ik vind het schandalig dat je je moet verlagen tot deze manier van zaken doen.
Als we geweten hadden dat de vork op deze manier in de steel zat hadden we niets hier gekocht. Als ik
alle reviews hier lees denk ik gewoon dat we oerstom zijn geweest om hier iets te kopen.
Wellicht iets voor Radar of een andere consumentenprogramma…..
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
M van Mierlo
Helaas ben ik inmiddels van een koude kermis teruggekomen en sta ik op het punt om de kwestie over te dragen aan mijn rechstbijstand.
Pellet kachel bleek niet overeen te komen met de beschrijving en hier op de dag van levering direct melding gemaakt ( Ticket #178895 voor als Makro meeleest).
Opeens blijkt dat MAKRO de kachel zelf niet verkoopt maar als doorverkoop platform werkt en de kachel door een Frans bedrijf ( Sun Chauffage ) geleverd is, en deze ook de service moet afhandelen.
MAKRO neemt afstand van alle verantwoordelijkheid en zet alleen mijn communicatie door. Inhoudelijk reageren de fransen niet, anders dan dat ze inderdaad toegeven dat het geleverde goed niet overeenkomt met de beschrijving op de website.
Inmiddels ben ik al sinds 20 jan bezig om een oplossing te krijgen maar MAKRO geeft niet thuis (ook bij bellen naar de klantenservice wordt alles afgeschoven dat ze niets kunnen doen en ik het met de externe leverancier moet oplossen), en de externe leverancier die reageert misschien eens in de 3 dagen en komt met 2 zinnen reacties die totaal niet ter zake doende zijn.
Wilde even wachten met deze review maar ik sta met mijn rug tegen de muur. MAKRO levert via een leverancier een kachel die niet overeenkomt met de beschrijving (en dus voor mij geen nut heeft) geeft dit uiteindelijk na veel e mails heen en weer toe maar handelt vervolgens niet.
Ik adviseer u hier NIETS te kopen klantenservice is vriendelijk maar absoluut waardeloos want ze kunnen en mogen niets.
En je komt botweg niet verder bij deze organisatie.
Onproffesioneel / incompetent en vooral onbetrouwbaar deze gang van zaken.
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Johan Berkers
Sun Chauffage weigert echter verantwoordelijkheid te nemen en eist dat ik de transportkosten betaal én slechts 50% van het aankoopbedrag terugkrijg. Dit is pure waanzin en een grove schande.
Makro zelf? Die doet alsof ze willen helpen, maar in werkelijkheid laten ze hun klanten volledig in de steek. Ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid voor de producten die via hun webshop worden verkocht. Dit voelt als oplichting. Koop hier niets als je geen zin hebt in frustraties en onredelijke voorwaarden. Absoluut een afrader!
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Stephan Hoffmann
Na herhaaldelijk bellen en mailen hebben ze ons te kennen gegeven dat ze ons niet kunnen en willen helpen. Het argument is dat we het weliswaar via de shop besteld hebben maar toch bij een externe leverancier. Ik dacht vervolgens dat dit een soort dropshipping betreft, maar niets blijkt minder waar. Het blijkt dat als op de website staat dat het een andere verkoper is dan Makro zelf dat we het dus daar hebben gekocht.
Eigenlijk is de Makro webshop dus niet minder dan gewoon een soort Marktplaats waar goederen op verkocht worden.
Makro doet niets aan eventuele tekortkomingen en gebreken en verwijst maar steeds naar de leverancier dat we het maar zelf moeten oplossen.
Ik vind het schandalig dat je je moet verlagen tot deze manier van zaken doen.
Als we geweten hadden dat de vork op deze manier in de steel zat hadden we niets hier gekocht.
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
M van Mierlo
Even benieuwd of u er inmiddels uit bent gekomen.
Voor mensen die een aanschaf overwegen .. DOE HET NIET.
Klantenservice van MAKRO webshop kan alleen maar zeggen .. sorry wij kunnen niets voor u betekenen, en als u niet tevreden bent maakt u maar een ticket aan.
En dat in een circeltje.
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Marcos García Peña
-Pallet kachel besteld:
Ik krijg een verkeerd model, werkt ook defect…
-Contact gehad me Makro:
Makro bevestigt dat ik moet zelf met de fabrikant in Frankrijk het oplossen
OPLICHTING GEWOON
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Sven den Boer
3 keer gebeld met klantenservice, wij kunnen u niet helpen, magazijn reageert niet op onze mails. Advies gekregen om opnieuw de bestelling te doen, met, inderdaad hetzelfde resultaat. Klantenservice gebeld, daar kun je geen klacht indienen. Vult u het web contactformulier maar in. Kansloos slecht dit bedrijf
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Kripal
Staat 100m bij 50 cm
Komen we daar is het 50 m
In de folder staat dat het 100 m is
1 medewerker op de hele bovenafdeling
Schandalig gewoon
En wat zegt hij
Sorry
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Aart Willemstein
Zou verkeerde prijs hebben opgegeven, terwijl dagen na de cancelling zelfde product voor zelfde prijs wordt aan-
geboden : Buffalo soepketel – aanbieding / gecancelled € 72,59 – prijs zou verkeerd zijn.
Heb daardoor elders duurdere soepketels moeten kopen bij XXL Horeca die prima binnen 2 dagen afspraken zijn
nagekomen en correct hebben geleverd – CONCLUSIE : KOOP NIET BIJ DE MAKRO – ONBETROUWBAAR !!!
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Geri
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Johan Leeuw
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid