Makro is een zelfbedieningsgroothandel in zowel food als non-food, opgezet als een supermarkt. Van het in 1968 Nederlandse concern werd de eerste vestiging dat jaar geopend in Amsterdam. Inmiddels zijn de Europese activiteiten verkocht aan het Duitse METRO Group en zijn er in België en Nederland samen 23 winkels. Bij Makro kan enkel worden gewinkeld met een Makro-pas, die wordt verstrekt aan bedrijven, stichtingen en verenigingen die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.

Alle reviews
Aantal reviews: 9 Beoordeling:2 wat een slecht bedrijf We hebben een pelletkachel via de webshop gekocht die verschillende gebreken heeft.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:4 Webshop Makro nooit meer ! Via de webshop bij MAKRO (bleek later iets anders te zijn) een PelletKachel gekocht. Mooie prijs, snelle levering en ik dacht vertrouwde keten dat zit wel snor.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Prima webshop als je een migraine en maagzweer wilt Ik heb twee weken geleden een kachel besteld via de webshop van Makro. Toen deze aankwam, was hij beschadigd en werkte niet naar behoren. Direct contact opgenomen met de Franse leverancier Sun Chauffage, maar zij blijven volhouden dat een erkend installateur de kachel moet controleren. Dit is volstrekt belachelijk: het product is beschadigd geleverd, en ik wil het gewoon retourneren.
2
0 Je hebt al gestemd!
We hebben een pelletkachel via de webshop gekocht die verschillende gebreken heeft.
0
0 Je hebt al gestemd!
Zelfde geval hier ik laat het er overigens niet bij zitten.
1
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Oplichting Online Makro Nederland:
1
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Tot 2 keer toe niet leveren. Wij bestellen 3 tafels. Worden na het ontvangen van de verzendcodes niet geleverd. Communicatie vanuit Makro bestaat uit een creditnota.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Noppen inpak folie Gaan extra naar de makro voor de noppen folie
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Soepketels - bestelling eenzijdig gecancelled door MAKRO Laagste ster-beoordeling voor MAKRO – onbetrouwbaar bedrijf, cancellen eenzijdig bestelling welke al betaald was.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Marketplace is niet voor ons Momenteel in gesprek over een retour dat na de dag van de levering aangelmeld is voor retour, te klein, te donker, te niet passend. En toen begon de ellende: ah, maar dit is marketplace inkoop, dan gelden andere retour regels (verkoper een Duits bedrijf, dat dus het product niet wil terugnemen). Nergens op de website is gemeld dat jij niet van Makro/Metro koopt, jij weet niet wie de verkoper is, dus jij weet ook niet wat de retour voorwaarden zijn. Maar nergens op de website is er een woord te vinden over andere spelregels bij aankoop van partners (of via marketplace). Ik raad iedereen sterk af om met Makro online te handelen als ze niet zeker weten over hun bestelling. Betaal met paypal, waar een betwisting erg makkelijk voor de koper werkt… Ik ben totaal teleurgesteld in Makro en dus ga niet meer bij hen bestellen.
1
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Service de makro kan het nog niet eens schrijven zo slecht Geen service gewoon 0 geen personeel.dat Nederlands spreekt en geen leiding hoe gaat de makro failliet zo dusxwe
0
0 Je hebt al gestemd!
Bedankt voor het insturen van jouw review!Stephan Hoffmann
Na herhaaldelijk bellen en mailen hebben ze ons te kennen gegeven dat ze ons niet kunnen en willen helpen. Het argument is dat we het weliswaar via de shop besteld hebben maar toch bij een externe leverancier. Ik dacht vervolgens dat dit een soort dropshipping betreft, maar niets blijkt minder waar. Het blijkt dat als op de website staat dat het een andere verkoper is dan Makro zelf dat we het dus daar hebben gekocht.
Eigenlijk is de Makro webshop dus niet minder dan gewoon een soort Marktplaats waar goederen op verkocht worden.
Makro doet niets aan eventuele tekortkomingen en gebreken en verwijst maar steeds naar de leverancier dat we het maar zelf moeten oplossen.
Ik vind het schandalig dat je je moet verlagen tot deze manier van zaken doen.
Als we geweten hadden dat de vork op deze manier in de steel zat hadden we niets hier gekocht. Als ik
alle reviews hier lees denk ik gewoon dat we oerstom zijn geweest om hier iets te kopen.
Wellicht iets voor Radar of een andere consumentenprogramma…..
M van Mierlo
Helaas ben ik inmiddels van een koude kermis teruggekomen en sta ik op het punt om de kwestie over te dragen aan mijn rechstbijstand.
Pellet kachel bleek niet overeen te komen met de beschrijving en hier op de dag van levering direct melding gemaakt ( Ticket #178895 voor als Makro meeleest).
Opeens blijkt dat MAKRO de kachel zelf niet verkoopt maar als doorverkoop platform werkt en de kachel door een Frans bedrijf ( Sun Chauffage ) geleverd is, en deze ook de service moet afhandelen.
MAKRO neemt afstand van alle verantwoordelijkheid en zet alleen mijn communicatie door. Inhoudelijk reageren de fransen niet, anders dan dat ze inderdaad toegeven dat het geleverde goed niet overeenkomt met de beschrijving op de website.
Inmiddels ben ik al sinds 20 jan bezig om een oplossing te krijgen maar MAKRO geeft niet thuis (ook bij bellen naar de klantenservice wordt alles afgeschoven dat ze niets kunnen doen en ik het met de externe leverancier moet oplossen), en de externe leverancier die reageert misschien eens in de 3 dagen en komt met 2 zinnen reacties die totaal niet ter zake doende zijn.
Wilde even wachten met deze review maar ik sta met mijn rug tegen de muur. MAKRO levert via een leverancier een kachel die niet overeenkomt met de beschrijving (en dus voor mij geen nut heeft) geeft dit uiteindelijk na veel e mails heen en weer toe maar handelt vervolgens niet.
Ik adviseer u hier NIETS te kopen klantenservice is vriendelijk maar absoluut waardeloos want ze kunnen en mogen niets.
En je komt botweg niet verder bij deze organisatie.
Onproffesioneel / incompetent en vooral onbetrouwbaar deze gang van zaken.
Johan Berkers
Sun Chauffage weigert echter verantwoordelijkheid te nemen en eist dat ik de transportkosten betaal én slechts 50% van het aankoopbedrag terugkrijg. Dit is pure waanzin en een grove schande.
Makro zelf? Die doet alsof ze willen helpen, maar in werkelijkheid laten ze hun klanten volledig in de steek. Ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid voor de producten die via hun webshop worden verkocht. Dit voelt als oplichting. Koop hier niets als je geen zin hebt in frustraties en onredelijke voorwaarden. Absoluut een afrader!
Stephan Hoffmann
Na herhaaldelijk bellen en mailen hebben ze ons te kennen gegeven dat ze ons niet kunnen en willen helpen. Het argument is dat we het weliswaar via de shop besteld hebben maar toch bij een externe leverancier. Ik dacht vervolgens dat dit een soort dropshipping betreft, maar niets blijkt minder waar. Het blijkt dat als op de website staat dat het een andere verkoper is dan Makro zelf dat we het dus daar hebben gekocht.
Eigenlijk is de Makro webshop dus niet minder dan gewoon een soort Marktplaats waar goederen op verkocht worden.
Makro doet niets aan eventuele tekortkomingen en gebreken en verwijst maar steeds naar de leverancier dat we het maar zelf moeten oplossen.
Ik vind het schandalig dat je je moet verlagen tot deze manier van zaken doen.
Als we geweten hadden dat de vork op deze manier in de steel zat hadden we niets hier gekocht.
M van Mierlo
Even benieuwd of u er inmiddels uit bent gekomen.
Voor mensen die een aanschaf overwegen .. DOE HET NIET.
Klantenservice van MAKRO webshop kan alleen maar zeggen .. sorry wij kunnen niets voor u betekenen, en als u niet tevreden bent maakt u maar een ticket aan.
En dat in een circeltje.
Marcos García Peña
-Pallet kachel besteld:
Ik krijg een verkeerd model, werkt ook defect…
-Contact gehad me Makro:
Makro bevestigt dat ik moet zelf met de fabrikant in Frankrijk het oplossen
OPLICHTING GEWOON
Sven den Boer
3 keer gebeld met klantenservice, wij kunnen u niet helpen, magazijn reageert niet op onze mails. Advies gekregen om opnieuw de bestelling te doen, met, inderdaad hetzelfde resultaat. Klantenservice gebeld, daar kun je geen klacht indienen. Vult u het web contactformulier maar in. Kansloos slecht dit bedrijf
Kripal
Staat 100m bij 50 cm
Komen we daar is het 50 m
In de folder staat dat het 100 m is
1 medewerker op de hele bovenafdeling
Schandalig gewoon
En wat zegt hij
Sorry
Aart Willemstein
Zou verkeerde prijs hebben opgegeven, terwijl dagen na de cancelling zelfde product voor zelfde prijs wordt aan-
geboden : Buffalo soepketel – aanbieding / gecancelled € 72,59 – prijs zou verkeerd zijn.
Heb daardoor elders duurdere soepketels moeten kopen bij XXL Horeca die prima binnen 2 dagen afspraken zijn
nagekomen en correct hebben geleverd – CONCLUSIE : KOOP NIET BIJ DE MAKRO – ONBETROUWBAAR !!!
Geri
Johan Leeuw