Legalec is een bedrijf dat juridische bijstand biedt op verschillende rechtsgebieden, zoals werkgelegenheid, familie, onroerend goed en belastingzaken. Het bedrijf biedt toegang tot gepersonaliseerd juridisch advies via toegewijde advocaten en biedt tools voor het opstellen van juridische documenten via zijn online portaal. Met opties die juridische bijstand op eenmalige of abonnementsbasis omvatten, is Legalec gericht op het bieden van oplossingen op maat voor juridische uitdagingen voor zowel particulieren als bedrijven. Daarnaast bevordert het bedrijf een gemakkelijke integratie van zijn diensten met de bestaande activiteiten van zijn klanten om een soepele en effectieve overgang te garanderen bij het beheer van juridische zaken.
Alle reviews
Aantal reviews: 2 Beoordeling:2 Niet klantvriendelijk Eind vorig jaar had ik met spoed juridische hulp nodig en besloot ik contact op te nemen met het bedrijf Legalec. Zij gaven aan dat er een proeftijd van 5 dagen was waarin ze mijn zaak zouden bekijken en vervolgens met mij zouden bespreken. Ik zou hiervoor telefonisch contact krijgen met een medewerker. Helaas verliep dit contact erg stroef. Pas ongeveer twee weken later werd ik gebeld door een medewerker, die kort hun werkwijze uitlegde. Ze gaf aan dat ze met een online systeem werken en dat ik zelf alle benodigde informatie moest invoeren.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Niet zo best Op een gegeven moment directe rechtsbijstand nodig. Legalec.nl leek een goede optie. Vooral ook omdat er een gratis testperiode van 5 dagen is. Ik sprak met een aardige dame en heb mijn verhaal gedaan. Ook aangegeven dat de kwestie waar ik mee in mijn maag zat oorsprong had in een buurland. De dame verzekerde me dat dit geen probleem was en dat ook in dat geval Legalec me gewoon kon bijstaan. Ik kreeg het advies maar meteen een “case” aan te maken zodat ik optimaal van de gratis test periode kon genieten. Zo gezegd, zo gedaan. Ik maakte de case aan en kreeg prompt een reactie via mail dat een jurist me spoedig telefonisch zou contacteren om mijn zaak te bespreken. Uiteindelijk ruim een week na de proefperiode kreeg ik telefoon van de jurist. Ik begon mijn verhaal te doen en vrij snel vertelde de mijnheer aan de andere kant van de lijn dat omdat de kwestie in een buurland speelde, Legalec mij hier niet kon bijstaan. Dit ondanks dat de dame die ik sprak mij verzekerde dat Legalec mij zeker ook in deze kwestie kon bijstaan.
0
0 Je hebt al gestemd!
Bedankt voor het insturen van jouw review!Peter
Wat mij echter niet duidelijk was, is dat ik door gebruik te maken van dat systeem automatisch een contract bij hen afsloot, waar ik direct een jaar aan vastzat. Ik had gehoopt mijn probleem snel opgelost te zien, maar dit gebeurde niet. Na de eerste maand besloot ik het contract op te zeggen, omdat ik niet tevreden was met hun dienstverlening. Toen ik hierover contact opnam, kreeg ik een medewerker aan de lijn, die op een botte manier duidelijk maakte dat opzeggen pas aan het einde van het contractjaar mogelijk was.
Uiteindelijk ben ik niet geholpen met mijn oorspronkelijke probleem, maar heb ik er een groter probleem bij gekregen. Ik heb nooit kunnen profiteren van de 5 dagen proeftijd en zit nu vast aan een contract waarvoor ik maandelijks moest betalen. Ik voel mij echt belazerd
Roy
Ik gaf aan bij de mijnheer aan de telefoon dat in dat geval het contract was aangegaan onder “valse voorwendselen” bij gebrek aan een beter woord en gaf aan dat ik dan ook het contract niet wenste voort te zetten. De mijnheer zei me dit door te geven aan de collega die ik had gesproken en deze zou mij terugbellen om deze kwestie te regelen.
Enkele weken gingen voorbij maar geen bericht of telefoon. Wel werd er de maandelijkse kostprijs voor een 2e keer afgeschreven ondanks dat ik had aangegeven het contract niet voort wilde zetten om eerder genoemde reden.
Op een gegeven moment had ik ook gevonden hoe ik het “abonnement” kon opzeggen via de website. Dit deed ik en kreeg de melding dat het per augustus 2025 stopgezet zou worden.
Om deze reden Legalec opnieuw aangeschreven en gevraagd om het abonnement per direct op te zeggen in plaats van volgend jaar. Hier ook wederom uitgelegd waarom. Ik kreeg netjes antwoord dat ik het contract via de website kon opzeggen en dat ik dan ook meteen de opzegdatum zou zien. Ik heb geantwoord dat ik dit reeds gedaan had maar dat ik niet akkoord ging om de meerdere malen genoemde reden (verkoop onder valse voorwendselen).
Ik kreeg wederom het antwoord dat het contract niet tussentijds opgezegd kon worden. Mijn reactie was wederom dat het onder valse voorwendselen was aangegaan en dus ongeldig.
Helaas, geen verdere reactie gekregen en vandaag tot mijn niet zo grote verrassing wederom de maandelijkse kost van mijn rekening afgeschreven. Ik had reeds 4 dagen geleden een melding gekregen van wederom een nieuwe factuur die eraan kwam. Ik heb daarom meteen de jurist die ik gesproken had gemaild alsook het team wat verantwoordelijk is voor de afhandeling van de contracten. Wederom geen reactie.
Kortom, sluit uw rechtsbijstand verzekering af bij een betrouwbaar bedrijf! Er is een reden waarom er voor dit bedrijf nog geen reviews zijn. Wees slim, ga elders…