James Blouzard en Bertile Burel zijn de twee personen die aan de basis stonden van de oprichting van de Wonderbox. Het geheel begon allemaal na een huwelijkreis in Parijs te hebben bijgewoond. Er werd toen het besluit genomen om al het mooie te delen die de wereld te bieden heeft. Dit heeft ertoe geleid dat er in 2004 de organisatie werd opgericht. De core business van de Wonderbox spits zich toe op unieke cadeaus die je voor wie dan ook kunt kopen. De belevenis is wat het onderscheid maakt tussen cadeaus van de Wonderbox en de rest.
Er wordt ook wel gesproken over belevenissencadeaus bij de Wonderbox. Wonderbox opereert onder de paraplu van Wonderbox NL B.V. en maakt deel uit van de Wonderbox Group. Om een beeld te krijgen over de verschillende cadeau soorten kun je denken aan een overnachting in een hotel of het lekker eten bij een restaurant. Het gaat bij de Wonderbox erom dat je een cadeau voor iemand koopt waarbij hij of zij het gevoel krijgt gewaardeerd te worden. Zo een gevoel laten ontstaan kan met de cadeau’s van de Wonderbox. Via de website van Wonderbox wordt je in de gelegenheid gesteld om je bestelling te plaatsen.
Alle reviews
Larisa Popa
Maurice
“Wonderbox heeft, na de kritiek van de Consumentenbond, aangegeven te stoppen met de verkoop van enkele overnachtingsbonnen totdat de verpakking klopt. Ook belooft Wonderbox geld terug te geven voor ongebruikte bonnen aan mensen die zich misleid voelen.”
Dan lees je een reactie van Wonderbox: ‘Als het klanten voor wat voor reden dan ook niet lukt om te boeken of niet tevreden zijn met de keuze, kunnen zij zich bij ons melden. De optie om je geld terug te krijgen is er altijd’.
In diezelfde reactie laat Wonderbox ook even weten dat het allemaal niet hun schuld is: dan zijn het de partners, dan komt het door de gevolgen van corona, dan komt het doordat niemand (voor hen) wil werken. Grote bek op de markt, maar wanneer je verantwoording moet afleggen sta je met je staart tussen je benen.
Tijdens het mailcontact krijg ik geen antwoord waarom de Wonderboxbon het niet doet en hele ontwijkende antwoorden als: ‘Na het onderzoeken van je dossier en feedback van ons interne team, hebben we vastgesteld dat de box niet meer beschikbaar is op wonderbox.nl. Helaas kunnen we in dit geval geen terugbetalingen doen, wat we zeer betreuren.’
Onacceptabel natuurlijk. Maar ze komen er mee weg. De 200 euro verwacht ik teruggestort. Ik werk in Hilversum en zal maandag nog eens langs de eerder genoemde redacties.
Als je niet bereikbaar bent per telefoon, standaard afwimpelende mails terugstuurt en niet bereikbaar bent op het kvk-adres in Haarlem, dan weet je dat het niet pluis is. Want nu steelt Wonderbox gewoon geld.
gerard venverloo
Kevin in Tranen
Losser
Nancy Elst
Jac Eveleens
Mariska
Begin er nooit aan..oplichterij
Ook geen optie om geld terug te krijgen zodat ik gewoon elk hotel kan boeken wat ik wil
Anoniem
Wij zijn Wonderbox gewoonweg zat en adviseren iedereen om geen zaken meer te doen met Wonderbox. Wat een waardeloze organisatie. Geld opstrijken met de verkoop en niet het probleem welk buiten ons om is ontstaan op willen lossen
Hanneke
Duinkerken
Ik vind het gewoon sneu voor de kinderen want die dachten dat dit een leuk cadeau was, maar wat voelen wij ons bedrogen. Bah, bah bah
Kitty Hoekman
En daarbij zie ik heel veel negatieve reacties waar niets mee gedaan wordt dat vind ik erg slecht.
Ik zou dus niemand een wonderbox aanraden. Dit is misschien wel een punt om bij het tv programma radar aan te melden. Ik heb daar wel mijn connecties mee.
Jasmijn
Er zit zeker niks bijzonders tussen en als je iets vind is het rechtstreeks boeken vaak goedkoper.
Maar kado gekregen dus toch iets uitgezocht.
Helaas, we konden niet boeken omdat de box niet geactiveerd was en zij konden niks voor ons doen.
100 euro weggegooid dus…
Uitterhoeve
Wij kregen een wonderbox ter waarde van €80,00.
Wil je gaan eten bv dan kan je twee bonnen verzilveren a €37,90 per stuk is dus €75,80!!! Je houdt dus €4,20 over waar je niks mee kunt doen!!!!!
Zou beter zijn als klant het overgebleven geld kan doneren aan een goed doel.
Rogier
Box van €150,- cadeau gekregen en €30,- bijbetaald voor een weekendje weg en etentje.
Veel partijen die volgens wonderbox bij hun zijn aangesloten (dus op de site staan) doen geen zaken meer met hun, zo ook in mijn geval.
Na ontvangst vouchers dus direct een herroeping gedaan en in de afgelopen 5 weken twee keer telefonisch contact gezocht. Telkens erg lang moeten wachten voordat de telefoon beantwoord wordt, en er wordt vervolgens (zo lijkt) niets met je verzoek om terugbetaling en correctie van je oorspronkelijke cadeaubon gedaan. Noodgedwongen nu wonderbox maar een in gebrekestelling sturen…. Als je nog de keuze moet maken: koop een VVV oid en ZEKER GEEN WONDERBOX! Wat een ellende voor iets wat juist een leuk cadeau had moeten zijn.