2.4/5
GEMIDDELDE BEOORDELING: 4.7/10
(3 Reviews)

Alle reviews

    Aantal reviews: 3
  1. Beoordeling:

    10
    fijne website, goede service, fijne huisjes
    Ik huur al jaren huisjes via Gites en ik ben altijd tevreden over het prima boekingssysteem, de leuke locaties en het contact met de verhuurders. Eén keer was er een probleempje met een keuken die niet schoon was, en dat is toen heel snel opgelost en ik kreeg een fles wijn voor het ongemak. Ook de helpdesk van Gites is prima, ze reageren altijd snel en heel vriendelijk. Niets dan lof.
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  2. Beoordeling:

    2
    La Ferme , Les Essarts, Plazac
    De locatie van La Ferme, Les Essarts in Plazac geven we een 8.5. voor wat betreft de locatie. Het is een heerlijk locatie midden in de bossen ideaal voor rust, de natuur etc. wel moet men weten dat om La Ferme te bereiken met 2 x 1KM over een zand/kiezel pad moet rijden om er te komen. Echt een mooie uitdagende rit door de bossen.
    Voor La Ferme zouden we een ook een 8.5 willen geven maar dan moet er echt geïnvesteerd worden in achterstallig onderhoud en in lokale ondersteuning. Zie onder.
    In totaal geven we onze vakantie een 3.

    Aankomst vrijdag middag 30 september 2022 zo rond 17.00uur.
    Bij het binnentreden van La Ferme merkte we dat de elektriciteit er niet was, geen licht etc. ook zagen we na een korte inspectie dat het echt niet was schoongemaakt, wat ons teleurstelde. De verhuurder vertelde later dat er een nieuwe schoonmaakster was geweest die niet had gedaan wat was afgesproken kennelijk. De nodige schoonmaak hebben we op zaterdag hebben zelf maar gedaan en dat niet alle bedden waren opgemaakt waar we wel voor betaald hadden, hebben we ook maar gedaan.
    Daar de verhuurder eerder op mijn vraag of er een lokaal contactpersoon was die indien nodig zou kunnen helpen gaf de verhuurder aan dat het efficiënter was om hem in Bussum maar te bellen. Dus hem maar gebeld wat we gaan doen om toch maar elektriciteit in La Ferme te krijgen, kan ik de lokale contact persoon toch maar bellen, die bleek er niet te zijn???.
    De verhuurder was niet echt op de hoogte wat er gedaan moest worden om toch elektriciteit te hebben in het huisje. Dit geheel duurde ca 1.30 minuten waar we meerder opdrachten kregen dat we dit en dan dat etc. moesten doen wat niet echt effectief was. Dus alle stoppen ook in andere huisje maar uitgezet en uiteindelijk toch in La Ferme elektriciteit kunnen krijgen. Meerdere stoppen maar op non actief gelaten. Het was al donker, we moesten de auto nog uitpakken, met lekke band die gelukkig snel verholpen kon worden door een lokale garagist. Helaas moesten we de reservering in een lokaal restaurant voor onze eerste avond daarom annuleren. Een “heerlijk” begin van onze vakantie.
    We huren regelmatig huisjes in Frankrijk, via o.m. gites.nl, waar we tot nu toe het plezier hadden een perfect schoon en functionerend huisje aan te treffen met een lokale fles wijn, WC papier etc. Helaas niet deze keer. Ons avond eten bestond uit wat crackers die we bij ons hadden, kaas en een fles wijn. Maar onze vakantie kon beginnen, dachten we!.
    De volgende ochtend, zaterdag, ging ik, Jaap, snel wat brood etc. halen bij de bakker en toen ik terug kwam zag ik dat er een waterval langs de trap vanaf de eerste verdieping kwam, de douche was zo lek als een mandje. Volgens de verhuurder had dit echt al lang verholpen moeten zijn. Helaas, niet het geval. Volgens de verhuurder pakt hij dit snel op, ook gezien het feit dat vrienden/relaties zouden langs komen, die onder in La Ferme moesten slapen, en we maar tijdelijk die douche moesten gebruiken. Het dicht-kitten van de douche gebeurde pas op donderdag verder die week?
    Zaterdag komen onze gasten. Wij gingen snel boodschappen doen wat zij zouden zo rond 16.00 uur komen. Heerlijke Franse zaligheden gekocht. Voor de bereiding van het avondeten moesten we vooral de oven gebruiken na een fijn glas wijn en kaasjes zagen we helaas dat de oven niet meer aan was. De gasfles was leeg. Geen probleem want naast het huisje staat, volgens de verhuurder altijd een volle fles gas. Helaas vonden we naast het huis 3 lege gasflessen. Het eten was inmiddels verpieterd dus ook heerlijk maar uitsluitend stokbrood met kaasjes etc. gegeten. (net als de dag ervoor overigens)
    De verhuurder weer gebeld met de vraag hoe kan dit? Zijn antwoord: Dat is de fout van de vorige huurder. Toen sloegen bij mij echt de stoppen door. Geen enkele eigen controle, geen lokaal contactpersoon, kost geld!!, die er voor moet zorgen dat alles OK is en dan de schuld geven aan de eerdere huurders.
    Woensdag in de ochtend kwam opeens de verhuurder aanlopen met een fles champagne. Met de informatie jammer van de slechte start van onze vakantie en de moeilijke communicatie.
    We hadden daarvoor al meerdere malen contact gehad via WhatsApp, waarop we opeens een antwoord kregen “jullie lijken wel boos waarom gaan jullie niet weg”. Ons antwoord was waarom moeten wij weg als jullie niet jullie beloften niet waar maken van een perfecte vakantie. Wij waren echt teleurgesteld en niet boos.
    Ook gaf verhuurder ons aan dat de komende dagen bij een privé huisje niet ver van La Ferme een zwembad zou worden aangelegd en dat er een graver c.q. tractor rond zou rijden met de nodige geluidsoverlast. Daar gaat de rust dachten wij en ook bleek verhuurder de hele tijd het gehele gebied winterklaar te maken, met het nodige grasmaaien, bomen zagen etc. dus wij maar weer in de auto wat genieten van het mooie gebied. Waarom pakt de verhuurder dit op wanneer er gasten zijn, die betalen voor hun rust?? Kwam dat in hun planning niet uit? Waarom niet eerder hierover informatie richting ons, betalende huurders??
    De gastvrouw, zijn vrouw, bleek ook aanwezig te zijn en zij gaf ons op de avond voor ons vertrek aan, toen Jaap haar vroeg wie zij was en het gevoel had dat zij ons negeerde, een voor ons niet te accepteren antwoord gaf: JA DAT KLOPT. Nog nooit zo’n opmerking ontvangen. Ongeloofelijk en enorm denigrerend vinden wij.
    Wat hadden echt het gevoel de laatste 6 dagen dat wij eigenlijk niet echt welkom waren, een rot gevoel.
    We hebben een echt uitgebreide mail aan de verhuurder gestuurd met het verzoek op onze opmerkingen, droefheid etc. te reageren. Wij willen GEEN geld terug maar gewoon dat de verhuurder leert van onze ervaringen en ervoor gaat zorg dragen dat toekomstige huurders niet een dergelijke ervaring overkomt en echt kunnen genieten.
    Na 7 dagen geen antwoord ontvangen van verhuurder. Helemaal niets behalve dat wij direct na terugkomst thuis de borg inclusief de kosten voor de door ons aangekochte gasfles op onze bankrekening bijgeschreven zagen, waarover ook overigens geen mededeling werd gedaan via whatsapp of e-mail. Dit stelde ons sowieso teleur, op onze terugreis werden wij verrast door het gebrek aan diesel en benzine vooral rondom Parijs en gelukkig werden wij hierop geattendeerd door vrienden in Holland, maar niet door de verhuurder. Hij heeft overigens de plicht om zijn gasten ook op dit soort dingen te wijzen. Hij heeft niet gevraagd hoe wij het hebben gehad in de gite en ook niet of we veilig thuis zijn gekomen, zeker vanwege de crisis van brandstof die dagen in Frankrijk. Wij krijgen de indruk dat geld belangrijker is dan het aanbieden van een fijne vakantie.
    Bovenstaand de redenen dat we een 3 geven m.b.t. onze “vakantie”
    Marleen en Jaap

    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
    1. Beste Marleen en Jaap,

      Ik heb je review gelezen. Gelukkig geef je aan dat je eerder tot volle tevredenheid gebruik hebt gemaakt van Gites. Het is jammer dat deze review over Gites gaat en niet over het specifieke huis waar het hier over gaat. We hebben de uitgebreide uitwisseling tussen u en de verhuurder gezien en hebben ook gezien uw opmerking geen aanleiding gezien ons er mee te bemoeien. Als dat uw verzoek was geweest hadden we dat zeker gedaan.
      Ik hoop dat u in de toekomst alleen goede ervaringen zult hebben met Gites.

      0

      0

      Je hebt al gestemd!

  3. Beoordeling:

    2
    Gites.nl weigert na slechte beoordeling review te plaatsen
    Wij hebben in oktober 2021 een woning gehuurd via Gites.nl. Het betreft de woning die door verhuurders “een bijzondere herenboerderij” wordt genoemd en als registratie nummer heeft 13207. De woning ligt enkele kilometers vanaf het dorpje Préprorché in de Morvan, Bourgogne, Frankrijk. In het dorpje baten de Nederlandse verhuurders nog enkele andere woningen uit.
    Het is een heel oud huis, je kijkt door de kieren langs de ramen en deur naar buiten en het is koud. Alvorens te boeken heb ik bij verhuurders gevraagd of de woning verwarmd is. Het antwoord luidde dat er elektrische kachels zijn en een houtkachel. Voor de houtkachel zou verhuurster hout leveren voor 5 euro per zak. Daags voor vertrek naar Frankrijk stuurde verhuurders nog het bericht dat we maar warme kleren en sloffen mee moesten nemen. Ook adviseerde verhuurders om in Nederland bij de bouwmarkt brandhout te kopen en dat mee naar Frankrijk te nemen. Op mijn vraag waarom verhuurders volgens afspraak niet voor brandhout zouden zorgen kreeg ik, anders dan bij de rest van de -inmiddels gemaakte en betaalde- boeking geen reactie. Aangekomen in Frankrijk vertelde verhuurster doodleuk dat ze geen brandhout hadden en ik dat maar zelf bij een Franse bouwmarkt moest gaan kopen.
    Eenmaal ik het huis aangekomen zagen we tot onze schrik wolken van honderden vliegen binnen. Een deel vloog nog, de meeste vielen dood neer op de vensterbanken en vloer. Op de vloer zaten vieze plekken van kapot getrapte vliegen. Toen ik verhuurders daarover een mail, met foto’s, stuurde kwam verhuurster langs met een grote spuitbus vergif. Nadat we zeiden niet te willen dat ze daarmee in onze leefruimte ging spuiten, vertelde ze dat ze dat de dag daarvoor ook al had gedaan. Toen begrepen we ook waarom al die vliegen na korte tijd dood neervielen.
    De elektrische kachels gaven evenveel warmte als een broodrooster en daarmee was de koude woning niet te verwarmen. We hebben tegen hoge kosten zelf hout moeten kopen om de keukenkamer te verwarmen. De woonkamer konden we niet gebruiken door de vele vliegen en de onmogelijkheid deze te verwarmen. Bij de aanwezige kachel stond een bordje dat deze niet gebruikt mocht worden.
    De aanwezige wifi-verbinding viel soms wel tien keer per dag uit.
    Voor het gebruik van elektriciteit wordt achteraf een absurd hoog bedrag gerekend en op de borgsom ingehouden.
    De op de foto’s aanwezige infrarood sauna, die in de gegeven omstandigheden heel welkom zou zijn geweest, is er niet. We zagen toevallig dat die in de voor huurders afgesloten kelder was gezet. Overigens is ook de hele bovenverdieping afgesloten.
    Het huis oogt op zich mooi en de omgeving is heerlijk rustig. Dit zijn ook de enige pluspunten. Al met al is het een armoedige bedoening. Verhuurders geven een onjuiste voorstelling van zaken en houden zich niet aan gemaakte afspraken.
    De na thuiskomst geschreven review, de eerste ooit, is niet geplaatst en ook overigens is daar geen enkele reactie op gekomen. Ook niet toen de verhuurders daar rechtstreeks om vroeg.
    Verhuurdersplatform Gites.nl vertelde desgevraagd dat verhuurders zelf konden bepalen of ze een review bij hun advertentie plaatsen. Gites.nl vindt dat zij niet verantwoordelijk is voor het manipuleren van reviews. Ook werd gezegd dat wraakacties (!) nooit werden geplaatst. Kennelijk wordt elke niet-positieve review als wraakactie gekwalificeerd. Hiermee werkt Gites.nl mee aan een onjuiste informatievertrekking die in strijd is met het beginsel dat een review van een huurder, ook al is deze niet zo positief voor de verhuurder, altijd geplaatst moet worden zodat potentiële huurders kunnen lezen wat de ervaringen van eerdere huurders zijn. Het kan niet zo zijn dat verhuurders of een verhuurplatform, zelf bepaalt wat de huurders over de door hen aangeboden woning moeten vinden.
    Wanneer we de juiste informatie hadden gekregen over deze “bijzondere herenboerderij” hadden we deze niet gehuurd. De ervaring met verhuurplatform Gites.nl is ook slecht en vormt ook aanleiding daar nooit meer een woning te boeken.
    Wij zijn dan ook negatief over zowel deze vakantiewoning, als over verhuurplatform Gites.nl.
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer

Schrijf een review

Het e-mailadres en bestelnummer worden niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ga akkoord met de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid door deze review te plaatsen. Ik verklaar ook dat ik een daadwerkelijke ervaring heb met dit bedrijf.

Lees ons controlebeleid en hoe wij zorgen dat reviews authentiek zijn.
Bedankt voor het insturen van jouw review!

Gites.nl

Gites is een online marktplaats waarop u zelf advertenties kunt plaatsen voor het verhuren van uw vakantiehuis of bed and breakfast. Aan de andere kant kunnen consumenten deze locaties via het platform dan weer huren. Op het platform zijn enkel vakantiehuizen en bed & Breakfasts in Frankrijk te vinden, er worden meer dan 3500 vakantiehuizen aangeboden.

Deel deze pagina

Reviews over dit bedrijf

Hier lees je authentieke reviews van anderen over hun ervaring met Gites.nl. De beoordeling van 4.7/10 is gebaseerd op 3 gecontroleerde reviews met een gemiddelde van 2.35 uit 5 sterren.

Lees meer reviews:

Schrijf jij ook een review?

Lees op deze pagina beoordelingen over Gites.nl en help anderen door ook jouw ervaringen achter te laten. Een reis of vakantie geboekt of een bezoek gebracht aan Gites.nl? Deel dan jouw ervaring, in de vorm van een review. Door te vertellen hoe dit is verlopen, van aankoop tot de ervaring op de website en eventuele problemen of klachten. Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn belangrijk om een betrouwbaar overzicht te krijgen van Gites.nl. Om te zorgen voor onafhankelijke en eerlijke reviews, worden alle geplaatste beoordelingen gecontroleerd en eventueel gemodereerd bij onwaarheden of valsheid.

Vorm jouw mening over Gites.nl door reviews van anderen te lezen of laat je mening achter als je onlangs een bezoek hebt gebracht of gebruik hebt gemaakt van de service. Lees hier beoordelingen van klanten over Gites.nl! Zie welke ervaringen zij hebben gehad met de betrouwbaarheid, het contact, annuleringen en omboekingen en de prijs.

Jouw bedrijf op Real Reviews?

Wil je ook reviews verzamelen op onze website? Meld je bedrijf gratis aan op deze pagina en start met het verzamelen van reviews voor jouw onderneming.

Lees reviews en bekijk Gites.nl

Gites

Om je beter van dienst te zijn gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Lees dan ons Privacybeleid.