Beddenbriljant is een online winkel die bed gerelateerde producten verkoopt in de categorieën: Boxsprings, bedden, matrassen, topmatrassen, lattenbodems en beddengoed. De verkoper functioneert vooral online maar heeft ook een showroom in Asten. Bij de bedden is het bijvoorbeeld mogelijk om het artikel helemaal naar wens samen te stellen op de website, hier kan o.a. worden gekozen uit het formaat, de kleur, type matras, topper, hoofdbord, voetbord, poten, hocker en eventuele extra’s. Er staat staan geen keurmerk en reviews op de website van beddenbriljant.

Alle reviews
Oxana Peredreeva
In jan 2024 een slaapbank gekocht bij Bedden Briljant. In feb 2025 al stuk – binnen garantie. Vervanging werd beloofd in mrt/apr, maar eind mei nog steeds niets ontvangen. Laatste contact was op 26 mei, sindsdien complete radiostilte. Nu zeggen ze dat momenteel ze niets meer voor me kunnen doen. Onbetrouwbaar en geen verantwoordelijkheid.
Bergman
Slechte ervaring met slaapbank en klantenservice – afrader!
Op 8 september 2024 bestelde ik een Slaapbank met Opbergruimtes Kos (U-bank) – helaas begon daarmee een maandenlange frustratie. De levering duurde even, wat ik wist en prima vond, maar toen de bank eindelijk aankwam, bleek er een verkeerd onderdeel bij te zitten. De opbergruimte kwam pas een maand later binnen.
Daarna begon het gedoe pas echt: op 18 februari 2025 kreeg ik een set anti-schuivers toegestuurd nadat ik een klacht had ingediend omdat de leuningen letterlijk in de lucht hingen en de grond niet raakten. Een monteur kwam langs, erkende het probleem, maar kon het alleen oplossen door extra gaten in de bank te boren. Hij belde met de serviceafdeling, maar die was natuurlijk niet bereikbaar vóór 10:00 – terwijl hij er al vroeg was. Niet zijn schuld, maar wél tekenend voor de slechte planning.
Alsof dat nog niet genoeg was, zat er na drie maanden al een scheur in de bank. De stof pluist, begint te slijten, en voelt totaal niet duurzaam aan. De kwaliteit is zwaar onder de maat.
Na veel heen-en-weer mailen werd me aangeboden een onderdeel te vervangen of een andere bank uit te zoeken, maar ik had er geen vertrouwen meer in en heb gevraagd om ontbinding van de aankoop. Uiteindelijk zou de bank op 23 mei worden opgehaald. De chauffeur kwam al om 07:00, maar gaf aan dat de bus vol zat en hij de bank niet mee kon nemen. Even later kreeg ik een e-mail van de klantenservice dat de bank “niet goed was ingepakt” en daarom niet was meegenomen – totaal onwaar en bovendien heb ik bewijs dat het aan hen lag. Ze wilden me vervolgens €49 laten betalen voor een nieuwe ophaalafspraak (!). Pas na bezwaar gingen ze akkoord om de bank alsnog gratis op te halen.
Samengevat: slechte kwaliteit, slechte service, slechte communicatie. Ik raad dit bedrijf aan niemand aan. Het was één grote teleurstelling van begin tot eind.
Update vandaag 28-05 poging twee WEER NIET MEE GENOMEN, zogenaamd niet in orde verpakking, hou toch eens op met die spelletjes en toestanden, zorg dat je voldoende material opstuurt het is verpakt met alles wat er is geleverd. Maar goed dit gaat dan maar via de jurdische weg want deze toestand lijkt geen einde aan te komen!!!!!!!!!!
Paul
Pjotr
Rens Peijnenburg
E
binnen een een jaar al deuken van 5 cm in het matras
de topper was totaal vervormt
Contact opgenomen met hun kantoor
na vele berichten moest ik 33% bijbetalen dan kreeg ik een zelfde matras terug
mijn reactie was dit matras wil ik niet meer kunt u niets beters leveren
klantenservice is totaal niet te bewegen
Wat zij leveren is echt troep en garantie kennen ze niet
komt dus neer op legale diefstal
meer kan ik er niet van maken
Noa
Wij kochten een bank (U-Vorm Kos) waarbij er werd geadverteerd met een levertijd van 1-5 dagen. We hadden 50 euro voor het verzenden betaald. Na anderhalve week hadden we nog steeds niets gehoord.
Uiteindelijk door zelf maar eens te bellen, hoorden we dat de bank helemaal niet voorradig was! We konden toen een andere kleur uitkiezen of nog eeuwen wachten.
Toen de bank eenmaal werd bezorgd stond ons een nieuwe onaangename verrassing te wachten. De bank werd gedumpt bij de entree van ons appartementencomplex. De leverancier (externe partij) stond daar met een gammel steekwagentje en was alleen. Ik zou enkel betaald hebben tot aan de voordeur, ik wist dit niet. Uiteindelijk heb ik de man gesmeekt om de bank netjes binnen af te leveren (we moesten deze overigens zelf nog in elkaar zetten). Daar moest ik 45 euro cash voor afrekenen, een hele vreemde toestand. Ik moest deuren openhouden en de leverancier helpen wat mij van mijn werk afhield en waar ik niet op had gerekend.
Toen mijn partner en ik de bank eenmaal uitpakten, schrokken we. De bank was beschadigd: 3 poten kapot. Lekker dan!
De bank is bovendien ongelooflijk oncomfortabel. Er werd ons gezegd dat dit nou eenmaal zo is bij de prijs-kwaliteit verhouding. Enigszins kan ik daarin komen, maar een bank zo hard als een plank is echt het andere uiterste. Er zit gewoon stof om een houten plank heen.
De bank zou niet teruggestuurd worden, de koop kon kennelijk niet ontbonden worden volgens hen (iets wat volgens de Nederlandse wetgeving gewoon in je bedenktijd hoort te kunnen). Ze liegen hier dus over. Wilde je de bank toch terugsturen omdat deze beschadigd was en niet naar wens? Dan kost je dat 100 euro.
BeddenBriljant is na een koop niet meer geïnteresseerd om jou nog ergens bij te helpen. Enkel het geld is voor hen relevant. Enige compensatie of op zijn minst begrip, hoef je niet bij hen te verwachten. We hebben de poten tot vandaag de dag niet gekregen, ze reageren niet op mails en zijn telefonisch bizar slecht bereikbaar. Ze gaven ook nog aan mijn mail niet netjes te vinden (terwijl ik echt heel netjes en zakelijk ben gebleven). Het is absurd, we zijn weken verder en ze negeren mij totaal. Ik had wel iets van compensatie verwacht, maar vooral hun zeer klantonvriendelijke houding is naar. Vooral als je als gestrest ben tijdens een verhuizing waar veel anders loopt dan gehoopt.
Doe jezelf een lol en koop hier niets. Vertel het rond dat dit bedrijf zeer onbetrouwbaar is!
—
– English version down below –
Everything imaginable went wrong! People, DO NOT BUY HERE! They are rude, unreachable, and put misleading texts on their website.
We bought a sofa (U-Shape Kos) advertised with a delivery time of 1-5 days. We paid 50 euros for shipping. After a week and a half, we still hadn’t heard anything.
Eventually, by calling ourselves, we found out that the sofa was not in stock at all! We could then choose another color or wait for ages.
When the sofa was finally delivered, a new unpleasant surprise awaited us. The sofa was dumped at the entrance of our apartment complex. The supplier (external party) was there with a rickety handcart and was alone. I would have only paid up to the front door, I didn’t know this. In the end, I begged the man to deliver the sofa neatly inside (we still had to assemble it ourselves). For this, I had to pay 45 euros in cash, a very strange situation. I had to hold doors open and help the supplier, which took me away from my work and was unexpected.
When my partner and I finally unpacked the sofa, we were shocked. The sofa was damaged: 3 legs broken. Great!
The sofa is incredibly uncomfortable, feeling like a plank with fabric wrapped around it. They claim returns aren’t allowed, lying about Dutch legislation, and charge 100 euros...
Grigoryan
Danny
Heel erg blij mee. Top boxspring!
Marijn
Ik heb in oktober 2022 een boxspring besteld bij Beddenbriljant. Het werd na 2 weken al geleverd (wat super fijn was), alleen werd het verkeerd geleverd. Het bed frame was 2.10m lang, wat ik ook besteld had, maar een van de twee matrassen was 2.20m lang, 10cm te lang dus. Na een hoop bellen en mailen zijn ze na 3 maanden het matras komen omwisselen.
Bij de levering van het “goede” matras bleek het al snel dat het matras er anders uit zag, dat heb ik ook aangekaart bij de bezorger die mij ervan verzekerde dat het matras het zelfde was, maar er alleen anders uit zag. Ook dit heb ik aangekaart bij de klantenservice, maar die geloofden me niet. Hier een stukje uit de mail die ik heb ontvangen van beddenbriljant:
“We hebben jullie casus doorgezet naar de fabrikant. Deze geeft aan dat de matrassen toch echt gelijk zijn aan elkaar. We willen daarom een voorstel doen, we rekenen eenmalig €30,– voorrijdkosten. Dit zodat er een monteur jullie kant op kan komen voor het beoordelen van de situatie, mocht de monteur aangegeven dat de matrassen een ander gevoel hebben zoals u beschrijft zullen wij de matrassen omruilen.”
Uiteindelijk is er iemand gekomen (zonder voorrijdkosten) en die heeft bepaald dat de matrassen niet hetzelfde waren en dat ze gratis omgeruild gingen worden.
Nu zijn ze vandaag weer langs geweest, heb ik heel het bed weer uit elkaar kunnen halen en 3 verdiepingen naar beneden kunnen tillen om te laten zien aan de beste bezorger. Die heeft een kwartier aan de telefoon met zijn collega overlegd en kwam tot de conclusie dat allebei de matrassen die ik geleverd had gekregen niet bij de originele bestelling hoorde. Nu is de bezorger weer weg gegaan zonder mijn correcte bestelling af te leveren.
De goede matrassen moeten nu weer besteld worden en kunnen dan pas weer geleverd worden. God mag weten hoe lang ik hier nu weer op moet wachten.
Ook was de topper niet goed geleverd. Ik had een topper besteld van 80 kg+, maar de topper die ik gekregen had bij de levering was hier duidelijk niet voor gemaakt want er kwamen al snel kuilvormingen in. Ik heb dit na ongeveer een maand aangegeven, met pijn, moeite en een hoop foto’s aan bewijs gemaild naar beddenbriljant hebben ze dit uiteindelijk na 4 maanden opgelost. Ik heb dus 4 maanden lang in een kuil geslapen.
Kortom, ik heb begin oktober 2022 een boxspring besteld wat verkeerd geleverd is, en het duurt steeds maanden voordat ze het komen “oplossen”, maar elke keer dat ze weer komen leveren ze het verkeerde.
Vitali Udalov
Ed
F.bouwknegt
mee.Een boze klant nooit kopen hier!
Mina sharoq
Ik vind spijt van. €800 betaald voor een bed die echt geen €100 waard is.
Harde bed . Een stuk hout met doek overheen.
Ik heb gebeld voor de oplossing maar krijg geen oplossing. Ze wil het echt niet horen.
Ik vraag nog steeds oplossing.
M I