Het bedrijf Courir is een marktleider op het gebied van sneakers. Het draait daarbij niet alleen om de schoenen, maar juist ook om de hele lifestyle die hier bij hoort. De passie voor sneakers gaat samen met een bepaalde kijk op het leven en een behoefte aan vrijheid. Het bedrijf neemt haar rol in deze zaak zeer serieus. Ze willen hun klanten helpen bij het creëren van hun eigen identiteit. Ook zorgen ze dat de misstanden die helaas nog aanwezig zijn in de kledingbranche aan de kaak worden gesteld en ze zorgen voor hun eigen producten voor een ethisch verantwoorde productie. De winkelketen bestaat inmiddels uit meer dan 300 vestigingen door heel Europa. Daarnaast is het gehele assortiment direct te bestellen in de webshop van Courir. Hier lopen ook regelmatig kortingsacties waarvan je kunt profiteren. Het bedrijf is ook zeer groot op social media waar klanten ook veel foto’s posten van sneakers en lifestyle.
Alle reviews
Aantal reviews: 5 Beoordeling:2 Alle slechte reviews zijn waar, koop hier niks! Extreem slechte ervaring. Spijt dat ik de andere reviews niet ter harte heb genomen. Ik was gewaarschuwd. Extra dom dus. Wat een slecht bedrijf zeg. De mensen van de “klantenservice”” sturen antwoorden waaruit het lijkt dat ze op een mail van iemand anders antwoorden. Zo ongekend onduidelijk en vreemd. Geen touw aan vast te knopen, alsof ze een andere taal spreken. Ze gaan helemaal niet in op je vraag. Ze lezen ook niks volgens mij. Ze geven lukraak antwoord op een vraag die niet gesteld is. Het contact is echt nul. Het lijkt bijna of ze je willen pesten. Dat lukt ze dan aardig goed.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Dramatisch online bestelproces Ik probeer van de website een hoodie en bijpassende broek te bestellen. Bij het uitchecken blijkt dat ik ze apart moet bestellen omdat de ene uit de winkel komt en de andere uit het magazijn. Daardoor valt de prijs per bestelling lager uit en moet ik plots 2 keer verzendkosten van 6 euro betalen. Ik moet dus 12 euro betalen voor een verzending die het bedrijf zelf niet beter kan uitvoeren.
1
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:10 Air jordan mid panda Ma besteld do geleverd. Air jordan mid panda. Ze zijn echt,had eerst mijn twijfels over de site ivm geen goede review, s. Mt 41 goede pasvorm ,ik vind ze super !!! Wel gecheckt de barcode . Ik heb geen ervaring met retour, misschien kunnen ze dat verbeteren.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Malefide praktijken Dunks Low Photon Dust besteld voor mijn dochter. 27 juni afgeleverd en op 28 juni wil ik ze retourneren in de winkel. Wordt mij verteld dat Dunks niet worden geretourneerd alleen ruilen voor een andere maat. Ik ben die dag tot 2x toe weggestuurd. Op eigen kosten retour sturen. Nergens in de voorwaarden of in mijn mails van Courir staat dat ik Dunks niet mag retourneren. Dit klopt echt niet. Na de reviews gelezen te hebben durf ik ze ook niet meer op te sturen. Mensen wachten nu nog op hun geld. Ik ga dit aangeven bij de alle consumenten programma’s en de Consumentenbond.
1
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:2 Niets bestellen bij courir. Zeer slechte webshop. Niets bestellen bij courir.
0
0 Je hebt al gestemd!
Bedankt voor het insturen van jouw review!Freek Jansen
Concreet: dochter zoekt schoenen. Die zijn overal uitverkocht behalve bij hen. Ik lees slechte reviews maar ook paar goede. Ik denk laat ik eens kijken of dit ook op een slimme of veilige manier toch kan. Door ze bijvoorbeeld via de winkel in eindhoven te bestellen zodat ik dan pas betaal bij afhalen. Bestellen en daar laten bezorgen kan alleen als je daar in de winkel zelf langs gaat, schrijft de klantenservice, of je kunt ze gewoon direct online kopen en daar laten bezorgen. Heb ik zelf gebeld met de winkel. Die zegt er zijn nog 12 paar van deze schoenen op voorraad in Frankrijk. Als je hier langs komt bestellen wij ze voor je en dan kun je ze hier ophalen zodra ze binnen zijn. Mijn dochter er naar toe om ze daar te bestellen. Zegt de medewerker nee dat gaat niet, je kunt hier niks bestellen je kunt alleen maar online bestellen, dat loopt helemaal niet via ons. Toen heeft mijn dochter – ondanks mijn waarschuwing – toch de schoenen online besteld. En toen begon het gezanik. Geen bevestiging ontvangen, helemaal niks. Ook niet in spam. Dagen later nog steeds helemaal niks. Toen ben ik gaan mailen met de “”klantenservice””. Precies het verhaal feitelijk uitgelegd, bankafschrift meegestuurd. Ze schrijven terug: “de debitering is niet gelukt dat gebeurt soms daarom hier een korting van 15% op de volgende aankoop. Groetjes.” Daarop heb ik gevraagd wat bedoelen jullie, begrijpen jullie mijn vraag wel (ik heb de indruk dat jullie een vertaal programma gebruiken), ik begrijp in ieder geval niets van jullie bericht. Hebben jullie wel de juiste bestelling voor je? Waarom hebben we geen bevestiging ontvangen. Hebben jullie mijn bankafschrift niet gezien? Vragen vragen vragen. Daarop kreeg ik als antwoord “Ja we spreken ABN.” Verder niks. Tenenkrommend. Snappen ze me niet? Zit daar iemand die gewoon niet goed kan denken? Of pesten ze je een beetje? Kan zijn dat er zo’n groepje “professionals” zit die een cultuurtje hebben gekweekt van “ach laat die klanten toch barsten, we doen het toch nooit goed…” zoiets is het denk ik persoonlijk. En het management vindt het allemaal goed. Omdat die zelf ook daar als callcentermedewerker zijn gestart en in die cultuur zelf hebben gewerkt.
Maar goed, ik ben nog bezig met deze puinhoop. Het lijkt een scam zo erg is het. Alsof ze je echt moedwillig belazeren. En je kunt niks, helemaal machteloos. En ik denk dat ze dat voelen. De slechte reviews krijg je toch niet meer uitgewist. Dus het interesseer ze geen zier. Begin er niet aan. De slechte reviews zijn echt waar. Het is kafkaiaanse horror!
Bram
Dan wil ik kiezen voor het laten leveren in een lokale winkel en dan kan ik het gratis ophalen (wat niet handig is want er is geen winkel in Amsterdam en ophalen in Utrecht of Almere kost me zeker meer dan 12 euro). Nu werkt die zoekfunctie niet. Ik geef op een winkel in de buurt van Amsterdam te vinden en dan komt er niets uit. Hij kan dus niet Utrecht of Almere aanbevelen.
Wat een drama om te bestellen. Ik ben er klaar mee. Hoeft voor mij niet meer.
Brigitte Wacanno
Garrincha
Jos Mols
Zeer slechte webshop.
Weken geleden bestelling geplaatst die op nog steeds op voorraad stonden.
Kreeg een mail na weken dat ze niet geleverd kunnen worden.
Ik wacht nog steeds op terugbetaling.
Diverse keren gemaild hierover maar geen antwoord gekregen.
Mensen asjeblieft trap er niet in.