Simyo is een Duitse aanbieder op het gebied van telecommunicatie en is al meer dan tien jaar actief op de markt; het werd in het jaar 2005 opgericht in Duitsland. KPN zorgde er voor dat Simyo ook in Nederland aan de slag kon. Het begon destijds met prepaid, maar later voegde Simyo ook Sim Only abonnementen toe aan haar diensten. Het hoofdkantoor van Simyo is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf biedt diensten aan zoals sim only abonnementen, prepaid abonnementen, eSIM kaarten en nog veel meer. Ook kan het bedrijf haar klanten helpen met nummerbehoud, telecomdiensten in het buitenland, Het bedrijf Simyo is door de Consumentenbond 21 keer verkozen tot beste mobiele provider, door Opiness tot drie keer toe verkozen tot het bedrijf met de beste service en door SAMR vier keer tot het klantvriendelijkste telecombedrijf. Simyo staat bekend om haar flexibiliteit; bij Simyo kun je maandelijks jouw abonnementswensen aanpassen.
Alle reviews
Aantal reviews: 3 Beoordeling:2 Blijven betalen, maar geen telefoon. SLUIT GEEN ABONNEMENT AF BIJ SIMYO!!! Halverwege oktober 2023 ging het scherm van mijn telefoon uit het niets op zwart. Niets hielp, geen soft of hard reset, de telefoon reageerde nergens meer op. Daarop contact opgenomen met Simyo. Incapabele medewerkers bleven mij herhaaldelijk doorsturen naar een externe reparatieservice die ik zelf maar moest bellen (waarbij ik ook nog het verkeerde nummer kreeg). Deze service, Reconext, wilde mij ook niet te woord staan nu zij terecht aangaven geen klantcontact te hebben nu Simyo hier ook niet voor betaald. Na verschillende keren op en neer te zijn gestuurd heeft iemand van Reconext mij toch geholpen nu de Simyo medewerkers mij simpelweg weigerde te helpen en zeiden dat ze niks konden doen voor me. Op 16-10-23 heb ik de telefoon opgestuurd, sinds 18 oktober heeft deze de status “in reparatie”. Het is inmiddels 29-11-23. Op hun site staat het volgende: “Hoelang duurt de reparatie? De reparatie duurt ongeveer twee weken, inclusief transport. Als de schade buiten de garantie valt en je een prijsopgave krijgt, kan het wat langer duren. Dat komt omdat er dan extra administratie bij komt kijken.” Ik heb verschillende keren gemaild met Simyo waarom het zo lang duurt en mijn beklag gedaan. De enige informatie die ik krijg is dat ze niet weten waar mijn telefoon is en dat ik geduld moet hebben. Naar alle waarschijnlijkheid is mijn telefoon “kwijt”. Geduld? Ik zit al 6 weken zonder telefoon, ik ben dus al 6 weken onbereikbaar. Noch kan ik digitaal mijn overheids-/bankzaken regelen. Het is ronduit schandalig, sluit geen abonnement af bij Simyo! Het enige wat gesmeerd verloopt is de facturering. Inmiddels de 2e factuur ontvangen, waarin ik betaal voor Mb’s en belminuten en de telefoon afbetaal. Alleen heb ik die telefoon niet in mijn bezit, want die heb ik vol vertrouwen naar Simyo gestuurd. Simyo lijkt me eenvoudigweg niet te willen helpen. Ga niet met Simyo in zee, ze presenteren zich als servicegericht, maar als het nodig is geven ze niet thuis en weigeren ze met een passende oplossing te komen.
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:8 Prima service en contact Een goed contact met de klantenservice van Simyo, dat zou eigenlijk standaard moeten zijn maar bij providers zeker geen zekerheid. Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit gekke dingen op mijn factuur gezien o.i.d. Gewoon elke maand hetzelfde
0
0 Je hebt al gestemd!
Beoordeling:10 Simyo goed Goede provider in tegenstelling tot vorige waar ik klant ben geweest, simyo is perfect.
0
0 Je hebt al gestemd!
Bedankt voor het insturen van jouw review!Johan
Tamar
Soraya