Bij van kooten tuin en buitenleven is een breed scala aan producten die gericht zijn op de tuin en het buitenleven te koop. Het merk heeft showrooms waar producten kunnen worden bezichtigd en worden gekocht. Daarnaast is het complete assortiment beschikbaar via de website vankootentuinenbuitenleven.nl. Beoordelingen van klanten worden verzamelt via het platform Trustpilot, dit wordt getoond op de website. Er kunnen producten worden gekocht in de categorieën: Blokhutten, Buitenverblijven, Overkappingen, Veranda’s, Tuinkamers, Tuinbergingen, Tuinhout, Schuttingen en Kunstgras.

Alle reviews
Fanny Kraakman
fkraakman@hotmail.com
Note: Ik heb met de toenmalige bedrijfsleider (deze is inmiddels niet meer werkzaam bij v Kooten) van de betreffende vestiging een heel prettig gesprek gehad en de betreffende bedrijfsleider is zelfs 2 keer thuis langs geweest, er zijn hier mondeling heel veel zaken besproken, afspraken en beloftes gemaakt. Echter worden deze nu allemaal van tafel geveegd door de directeur en wordt de betreffende bedrijfsleider meerdere malen voor leugenaar uitgemaakt. Dit soort uitlatingen kun je echt niet maken richting een klant, dit is gewoon zeer onprofessioneel
Graag verneem ik jullie reacties
Met vriendelijke groet,
Fanny Kraakman
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Monique
Vandaag een reactie gegeven op hun mail ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, maar ik weet zeker dat ik die waardebon niet ga besteden.
Antwoord gekregen, wij moeten zelf de deuren afhangen en de scheuren verven.
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Fam. Buckens
Er wordt ongelofelijk slecht, laat of niet gecommuniceerd. Afspraken voor montage ontvang je via de mail op donderdag met een datum voor de week erop. Onmogelijk om vrije dagen bij de werkgever te regelen op deze manier. (Montage afspraken worden overigens met hetzelfde gemak via de mail op het laatste moment ook weer afgezegd. Bij ons al vier keer gebeurd). Contact met van Kooten levert heel veel frustratie op. Medewerkers luisteren slecht, doen beloftes die ze niet nakomen, terugbelverzoeken belanden in de prullenbak en omgaan met ontevreden klanten hebben ze niet geleerd. (Medewerkers schieten in de verdediging, geven aan dat we juist heel dankbaar moeten zijn voor wat wel is geregeld en uiteraard hebben wij alles ‘verkeerd’ begrepen.)
Spullen verkopen kunnen ze wel heel erg goed. Zodra de koop is gesloten en alles is betaald stopt de klantvriendelijkheid en begint de ellende. Momenteel hebben we geen idee wanneer onze overkapping af zal zijn. Vanwege onze mentale gezondheid kiezen we ervoor om maar af te wachten en zelf geen contact meer op te nemen. De ervaring is dat dat toch zinloos is en je als klant aan het kortste eind trekt. Contact met van Kooten levert gewoonweg te veel stress op. Wellicht moeten we ons gaan beraden op juridische stappen?! We weten het niet meer, het behoorlijk uitzichtloos…
Tip: showroomvoorlichting is prima, maar bestel daarna gewoon bij een ander bedrijf! Een bedrijf wat wel hecht aan juiste waarden en normen!
Beste van Kooten, mocht u willen reageren op deze review, alleen een montagedatum op is voldoende! Elke andere reactie heeft voor ons geen waarde meer. Excuses en loze beloften hebben we al genoeg gehad van jullie.
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
A. Wildeman
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Rosanna
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
van Waard
Zodra je een offerte hebt geaccepteerd en de bestelling is geplaatst gaat het echter mis.
Er is geen communicatie over de bestelling, afspraken en levertijden worden niet nagekomen en bij problemen geeft men niet thuis.
Bij alles wat fout gaat wordt gewezen dat het probleem bij derden ligt, terwijl deze derden enkel met VKBTL willen handelen. VKBTL neemt geen verantwoordelijkheid voor de producten die zij verkopen.
Het tuinhuis van Lugarde is super mooi geworden en de glaswand van Verasol loopt als een zonnetje. Beiden zijn zeker aan te raden, maar bestellen kun je beter bij een andere partij.
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Persy Dorry
Op 8 juni contact opgenomen om te vragen of de levering volgens plan zou verlopen. Hierop is bevestigend geantwoord geweest dat de levering van de chalet inderdaad binnen 2 weken zou gebeuren. We zijn nu 7 juli, en ondanks de vele mails en telefoontjes (van ons uit) is er nog steeds niets geleverd. Gisteren een mail gekregen dat deze eindelijk op 8 juli geleverd zou worden, krijgen we vandaag een melding van de transporteur dat het weer een week later is, zogezegd omdat het pakket groter is dan verwacht.
Hier bovenop zijn we dan al akkoord gegaan met een niet-geïmpregneerd product ondanks dat dit wel hetgeen was wat we besteld hebben. Anders mochten we nog 4 weken extra wachten.
Dit gaat natuurlijk samen met de aannemer die steeds zijn planning moet omgooien om de plaatsing te kunnen verzorgen. Vanwege al deze zaken zijn we zeer teleurgesteld in de onprofessionele manier van werken van dit bedrijf.
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
MN
Ik heb er geen woorden voor!!!
Op een eerder geplaatste review reageert dit bedrijf op deze platform als volgt.
Quote
” Beste Mia,
We begrijpen we uw frustratie en gaan we graag met u in gesprek. Er zal contact met u worden opgenomen.
Met vriendelijke groet,
Van Kooten Tuin & Buiten Leven”
unquote
Tegelijkertijd krijg ik per e-mail het volgende bericht. Notabene van een operationeel directeur:
Quote
” Uw mail is in goed orde ontvangen. Uw mail is ter info doorgestuurd naar dhr van Kooten.
Hierbij mijn inhoudelijke reactie op hoofdlijnen op uw mail:
Hetgeen u vraagt kan tegen meerprijs worden (na)geleverd.
Wij hebben u kenbaar gemaakt wat er mogelijk is en dat er kosten aan verbonden zijn.
U bent hier niet op in gegaan.
Helaas hebt u inmiddels, blijkens uw mail, diverse reviews geplaatst.
De inhoud en toonzetting van uw reviews zijn wat ons betreft onterecht en ongepast.
Ik vraag u dringend om uw reviews per direct te verwijderen.
Nadat u uw reviews heeft verwijderd, willen we alsnog u middels een offerte de meerprijs overleggen en u helpen met uw wens.”
unquote
Dit is een schoolvoorbeeld van twee gezichten laten zien. Ik laat mij niet intimideren. Een inhoudelijke reactie op dit bericht heb ik reeds verzonden.
Wat er nu gebeurd is zeer ongepast en onethisch.
Een positieve review moet je verdienen. Die krijg je niet voor niets. Ik schrijf niet graag een negatieve review. Maar ik heb geen andere keus.
Ik ga niet aan stuivertje wisselen doen. ik wacht een uitnodiging van de directie met spanning af.
Mijn advies aan dit bedrijf is:
Wees objectief, erken je fouten en kom je verplichtingen na. Ga de klant niet op kosten jagen voor iets waar de klant reeds voor heeft betaald.
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
WM
Naar aanleiding van mijn recente e-mail krijg ik de volgende reactie van Van Kooten.
Ik citeer: ” In uw order kan ik geen afspraken vinden over dat handgrepen anders geplaatst dienen te worden dan zoals nu bij u gemonteerd. => volgens HG was het vanzelfsprekend dat 6 handgrepen geplaatst moeten worden om de panelen open te kunnen schuiven.
opmerking: afgesproken was dat er 6 handgrepen met geïntegreerde binnenvergrendeling zou moeten worden geplaatst. dat is niet gebeurd. Van Kooten heeft 6 binnenvergrendeling en 3 handgrepen geplaatst. de vergrendelingen zijn los van de handgrepen en ook nog op een niet zo een handige plek geplaatst. ik heb dit ook aangegeven bij de verkoper. Daar heeft Van Kooten niets mee gedaan . Ik heb wat de vergrendeling betreft gelaten voor wat het is. Maar de ontbrekende handgrepen die zijn noodzakelijk om mijn de panelen open te kunnen maken/schuiven. Zonder handgreep gaat dat niet. dit heb ik meerdere malen ook al aangekaart. helaas tot op heden zonder resultaat.
vervolg reactie Van Kooten
“Uiteraard willen wij hierin meedenken, echter zal dit voor uw rekening zijn.” => hier heb ik al voor betaald, waarom weer?
” In een glaswand is een vast deel en een deel dat schuift handgrepen aan beide zijden is dan ook zeker niet de standaard en ook niet zoals wij dat presenteren in de showroom.” => dit klopt niet. Er zijn geen vaste delen.
“Het bijplaatsen van handgrepen zou dan ook vervanging van het complete paneel inhouden.” => klopt ook niet. het zijn losse panelen.
“Dat u last heeft van uw rug is vervelend, alleen om dat oorzakelijk te koppelen aan de glaswanden lijkt mij niet realistisch.” => Van Kooten gaat op de stoel van de arts zitten en neemt mij totaal niet serieus.
Ik heb hier geen woorden voor!!!
De oplossing is heel simpel.
Simpelweg de gemaakte afspraken nakomen en de 3 ontbrekende handgrepen plaatsen.
Ik ben tot nu toe heel coulant geweest.
1) de handgrepen en de binnenvergrendelingen zijn niet conform afspraak geplaatst. ik heb dit aangegeven. Van Kooten heeft hier niets mee gedaan. Ik het wat de vergrendeling betreft het gelaten voor wat het is.
2) herstel tegelwerk
Dit bedrijf had tijdens het plaatsen van mijn tuinkamer mijn dure keramische tegels beschadigd en niet conform afspraak het tegelwerk uitgevoerd. Voor het herstellen van de werkzaamheden heb ik uit coulance een deel van de kosten voor mijn rekening genomen. Dat hoefde ik eigenlijk ni...
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
WdG
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Erwin Willems
Ondertussen al begonnen met werkzaamheden in de thuis voor fundering e.d.
Bellen ze paar weken later doodleuk op om te zeggen dat hun leverancier een foutje had in de online configurator. Dus of paar duizend euro bijbetalen of alles annuleren.
Geannuleerd en besteld bij De Hoeve Buitenleven. Binnen twee weken geleverd, super tevreden in tegenstelling tot Van Kooten.
Meest schandalige van Van Kooten vind ik nog dat je van twee kanten een overeenkomst hebt, aanbetaald hebt en al begonnen bent met grond/fundering specifiek op maat van dat tuinhuis en dat ze dan doodleuk vlak voor levering meer geld vragen. Schandalig. Zou het andersom ook zo werken?
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Gerrit
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Robbert
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid
Robert van den Elzen
In heel mijn leven heb ik nog nooit een slechtere service ontvangen als bij van Kooten. Eerste afspraak was leveren in week 14/15 dit werd een week later door het slechte weer (vorstperiode van een week). Kan ik nog inkomen. In week 16 maar eens gebeld hoe het nu zit met de plaatsing van mijn overkapping. Helaas weer een teleurstelling het zou week 19 worden. Werd hier al een beetje ongemakkelijk van. In week 17 maar eens contact opgenomen welke datum ze zouden gaan beginnen. Verkoper kon dit niet aangeven maar zou einde van de week op de hoogte gebracht worden door de planning. Helaas weer vertraging en zouden komen plaatsen week 21. Jawel schrik niet week 21 zijn ze de overkapping komen plaatsen. Zou mooi zijn als dan alles goed zou zijn maar in tegendeel. Verschillende onderdelen niet goed of niet bij. Missen een schoor, de deklatten zijn er niet bij geleverd, niet genoeg duken, afvoer niet aanwezig en de boeiborden zijn niet de juiste dus kunnen het dak ook niet fatsoenlijk afwerken. Na weer beloftes van leveren en weer uitstel is mijn overkapping nog steeds niet afgewerkt. Wanddelen zijn half vastgezet omdat er nog nieuwe deklatten moeten komen. Deze zijn aan het verzakken (kan er nu zo doorheen kijken). Schroeven zijn er op verschillende plaatsen slecht ingedraaid waardoor scheuren aan de wandplanken te zien zijn. Nu heb ik te horen gekregen dat ze het week 26 komen afwerken. Is ongeveer 12 weken later dan originele planning. Ik hoop dat dit dan ook echt gebeurd maar je begrijpt eerst zien dan geloven. Denk dat ze een beetje te groot zijn geworden en niets meer om de klant geven.
In ieder geval ik heb je gewaarschuwd.
Review handmatig gecontroleerd en goedgekeurd. Bekijk ons beleid