Budbee, voortgekomen uit een fusie met Instabox (in Nederland voorheen: Red je Pakketje) is een avond leverancier van pakketjes en bestellingen. In Zweden is het bedrijf gestart en biedt voor kleinere webshops de mogelijkheid om efficiënte en duurzamere bezorging te realiseren. Budbee claimt volledig fossielvrij te werken, ze rijden met voertuigen op elektriciteit of HVO100. Het is voor particulieren niet mogelijk om een pakket te versturen via Budbee. Bezorgingen via Budbee kunnen middels de track en trace worden gevolgd, zo weten klanten precies waar de bezorger is en hoe lang het nog duurt voordat de bezorging zal plaatsvinden. Grote winkels die gebruikmaken van de dienstverlening zijn onder andere Kleertjes.com en H&M.
Alle reviews
gertjan van t klooster
Mock
Koop met Paypal en haal gewoon je geld terug. Dat de verstuurder het dan maar met ze oplost.
Alireza Mohammadkhani
Cappo
ik heb bij bestellen aangegeven, dat het adres van een winkel/bedrijf is. toch wordt het pakket als normaal huisadres bezorgd tussen 16.00 en 22.00. De meeste bedrijven en winkels stoppen echter om 17.00. Bezorgen vanaf morgen klopt, maar vanaf morgen in huis klopte hierdoor niet echt meer.
De eerste keer zag ik een mailtje. Deze gaf aan dat het pakketje onderweg was. De hele dag op werk, maar niets ontvangen. Die dag belde de Budbee bezorger in de avond. Een buitenlandse stem en taal, maar sprak gelukkig engels. zou morgen dan geleverd worden, want de winkel was dicht.
Volgende dag weer netjes een mailtje. Hierin zit een track en trace en kun je zien waar de bezorger is. Kennelijk bezorgen ze op volgorde en niet op wat bij elkaar in de buurt zit en makkelijk is, want de bezorger was meerdere keren dicht bij het afleveradres. Die avond belde een bezorger, die vertelde dat het niet meer lukte en zondag bezorgd werd. Dat zou een rustige dag zijn en dan is er grote kans dat het vroeg al gebracht word.
Zondag heb ik geen mailtje of bericht meer gehad. Ik hoopte dat het dus gebracht was. Maandag zag ik weer dat het opnieuw gebracht zou worden en was ik het zelf zat.
Ik had het pakketje onderhand nodig en belde dus met BOL.com. Hier werd ik vriendelijk geholpen. Zij belde zelfs de bezorger Budbee, om het afleveradres te veranderen. Ja, dit lees je goed. Via de mail met track en trace, kan dit namelijk niet.
Je kunt zien waar de bezorger is.
Je kunt toestemming geven om het achter te laten en je kunt betalen voor andere bezorgtijden. Het bezorgen zou gratis zijn, dus wilde ik er zelf niet extra bij betalen.
Ook kan je toestemming geven om het achter te laten bij de deur of te bezorgen bij een ander adres, indien het origineel niet thuis of open is. Helaas werkt dit kennelijk niet. Als buur adres, was mijn eigen thuis woning opgegeven. Dit is gedaan nadat de eerste levering niet lukte. Het originele afleveradres kon niet worden gewijzigd, wel kon ik een opmerking toevoegen. hierbij gelijk gemeld, dat het een winkel betreft en na 17:00 uur dient geleverd te worden op het buur adres.
Uiteindelijk belde Maandagavond laat, weer een bezorger. Deze sprak alleen Duits. Dan denk je in Nederland te wonen en gewoon je Nederlands te kunnen gebruiken in Nederland, maar gelukkig ging de bezorger iemand zoeken die Duits sprak en wilde tolken. Hieruit werd uiteindelijk besloten het pakketje bij de tolk achter te laten, zodat het dinsdag door mijzelf opgehaald kon worden.
De volgende dag zou ik gaan werken, maar zie ik een mailtje. Deze verteld dat het pakketje is bezorgt bij het opgegeven buur adres, wat mijn privé woning zou zijn. Het pakketje was echter bij een winkel veerderop afgegeven, wat gelukkig overeenkwam, met wat er telefonisch was afgesproken de dag ervoor.
Iets wat 30-11-23 besteld was, wat met de volgende dag geleverd zou zijn, is uiteindelijk 05-12-23 geworden. Vijf dagen later. Niets te wijten aan de verkoper: Ledstrips en meer, of de bemiddelaar: Bol.com, maar wat een BUD bedrijf is bezorgdienst Budbee!
Heel erg bedankt voor alle hulp bij Bol.com. Blij met mijn pakketje en werkt prima. Budbee is gewoon BUD-slecht.
korte samenvatting:
30-11-23 op bol.com Led strip lichtjes besteld, die volgende dag geleverd zou zijn.
05-12-23 Pas mijn bestelling ontvangen.
pro’s:
+ Lichtjes werken zeer goed.+ Pakketje heel ontvangen.+ Goede prijsverhouding.
+ Super service van Bol.com.
+ E-mail met berichtgeving van pakketje.
+ Track and Trace.
+ Life beeld van locatie en tijdschatting van de bezorger.
+ Budbee heeft een toepasselijke bedrijfsnaam en is letterlijk BUD!
con’s:
Het volgende zou een pro zijn als er iets mee gedaan werd, vandaar de +.
+ Mogelijke opties voor toestemmingen van pakketbezorging. (helaas wordt hier niets mee gedaan).
+ Budbee bezorger belt ontvanger, voor informatie als er iets niet goed lijkt te gaan. (h...
Meyra
Rob Colleye
Miran
Marvin Boekhoudt
M.
Heb gelezen dat dit meer regel dan uitzondering is. (En erg makkelijke reden als het laat is om te stoppen).
Omdat het een medisch product betreft heb ik contact opgenomen met klantenservice waar je gewoon beantwoord wordt met smilies. Erg ongepast!
Gevraagd omdat ik het snel nodig had of ze morgenochtend kunnen leveren maar dit kan nooit s’ochtends volgens hen.
Ik heb dit bij Bol.com gemeld en die gaven aan veel problemen te hebben met Budbee.
Ik raad dit bedrijf zeker niet aan.
Evi
Ik keek al een poosje uit het raam om te kijken of ik de bezorger al zag,
Inmiddels kreeg ik op dat moment een berichtje dat de bezorger bij mij voor de deur stond maar mij niet thuis troffen.
Ik was zeer verbaasd , en ook diep teleurgesteld dat de bezorger de boel zo in de maling kan nemen
Dit was mijn eerste ervaring met budbee. Ik hoop ook de laatste
Dex
Angelica
Ton
ton hendriks
Mijn moeder woont in een verzorgingstehuis voor demente ouderen. Deze ouderen hebben 24/7 zorg van verplegend en verzorgend personeel. Er zijn daar dus ALTIJD mensen aanwezig. De bezorger van Budbee claimt dat er niemand thuis was.
Herman