Budbee, voortgekomen uit een fusie met Instabox (in Nederland voorheen: Red je Pakketje) is een avond leverancier van pakketjes en bestellingen. In Zweden is het bedrijf gestart en biedt voor kleinere webshops de mogelijkheid om efficiënte en duurzamere bezorging te realiseren. Budbee claimt volledig fossielvrij te werken, ze rijden met voertuigen op elektriciteit of HVO100. Het is voor particulieren niet mogelijk om een pakket te versturen via Budbee. Bezorgingen via Budbee kunnen middels de track en trace worden gevolgd, zo weten klanten precies waar de bezorger is en hoe lang het nog duurt voordat de bezorging zal plaatsvinden. Grote winkels die gebruikmaken van de dienstverlening zijn onder andere Kleertjes.com en H&M.
Alle reviews
Dennis Ament
Inmiddels zijn we 8 dagen na de bestelling en bij navraag komt er de reactie dat de bezorger het niet zou hebben gered. Inmiddels gaan wij er vanuit dat de pakketjes enkel worden bezorgd wanneer iemand gaat klagen.
Ik had liever geen ster gegeven
Organisatie van niks
Anoniem
Rene
Patrick
Alexander
Nu hoor ik dus niks meer en is mijn pakket spoorloos…
Top dus 🙁
Grethe Hollander
helga
C. Dirks
Ton
Wel een bericht “bezorgd”.
Blijkt na enkele dagen dat de bezorger het pakketje bij de buren, tussen een vuilcontainer en een muur gedropt heeft.
SCHANDE.
Zeer, maar dan ook echt een zeer slechte bezorgdienst.
WAARDELOOS.
Chantall Palm
De €8,95 aan extra verzendkosten via Kaartje2go, voor een snelle avondlevering de volgende dag, absoluut niet waard.
Zondag 23/10 een kaart gemaakt als giftcard voor een verjaardag op dinsdag 25/10 en gekozen voor de snelle avondlevering (maandag 24/10 tussen 17:30-22:30 uur), zodat ik de kaart in ieder geval tijdig binnen zou hebben.
Maandagavond rond 18:30 uur krijg ik een mail (vanuit Kaartje2Go) dat Instabox aan hen heeft laten weten dat ze de kaart door een sorteerfout niet tijdig konden leveren. Dit zou dan verschoven worden naar de dinsdag tussen 17:30-22:30 uur. Na een aantal boze en gefrustreerde mails heen en weer te hebben gemaild, is dit netjes opgelost door Kaartje2Go (nieuwe verzending middels PostNL met T&T). Deze is gelukkig dinsdag vóór 13:00 uur geleverd (op tijd voor de verjaardag!).
Echter kreeg ik gisteravond vanuit Instabox wéér een mail met de volgende mededeling: “Helaas heeft onze chauffeur dusdanig veel vertraging opgelopen dat het niet meer lukt om jouw pakket met trackingcode ********* vanavond af te leveren.
Wij zullen het de eerstvolgende werkdag opnieuw proberen tussen 17:30 en 22:30. Op die dag kun je vanaf 17:30 jouw pakket opnieuw volgen via de onderstaande knop. Jouw track en trace code blijft hetzelfde.”. We hebben het hier over een nieuwe poging tot levering op woensdag 26 oktober, 2 dagen te laat. Uiteraard ook een mail naar Instabox zelf verstuurd om aan te geven dat ik het echt een ballentent vind en zij geen goede online review konden verwachten vanuit mijn ervaring.
Absoluut niet eens 1 ster waard. Wees gewaarschuwd.
Erwin
Leveren op de verkeerde adres. Te zien op hun eigen kaart waar het is afgeleverd. Dan nog zeggen dat het pakketje vermist is.
Ook waardeloze communicatie.
1 Ster is nog teveel!
Hans Heijkers
Niet aangebeld, gewoon op de oprit gekwakt en weg.
Na lang wachten want het bezorg moment was al laat in de avond geplanned keek ik op de website en zag ik tot mijn verbazing dat het bezorgt was.
Ik dacht nog, ze zullen het toch niet door de brievenbus gepropt hebben, ik heb geen bel gehoord…, maar het lag dus gewoon zonder aanbellen op de oprit want ik kan in de log nakijken of er aangebeld is… Nee.
Jammer dat je verkopers niet kan selecteren op bezorg service want dan kon ik mooi deze uitvinken.
Nicole
Monique
Ben
Debbie
Hilde
Alles wat hierboven genoemd is klopt. Pakket wordt niet bezorgd, terwijl ze op de site aangeven van wel.
Ook hier werd gezegd dat we niet thuis waren op het bezorg moment, maar we waren wel zeker thuis en er is niemand aan de deur geweest!!
Onze bestelling betrof een i phone, dus niet zomaar een simpel pakketje…
Contact opnemen is bijna niet te doen, als het dan toch lukt, krijg je bericht dat het pakket vermist is en dat je het maar moet uitzoeken met de aanbieder !!!! Ben benieuwd wat onze i phone dan ergens “rond dwaalt”
Gebruik deze bezorg dienst nooit!!!!!
Hennie
Het vermoeden bestaat dat hier grootscheepse fraude, oplichting en diefstal van goederen achter zit.