1.7/5
GEMIDDELDE BEOORDELING: 3.4/10
(38 Reviews)

Alle reviews

    Aantal reviews: 38
  1. Beoordeling:

    2
    Slecht en schandalig in ieder opzicht
    In februari een loungeset en Kamado gekocht. Stoelen van loungeset niet op voorraad. Bij verkoopgesprek werd de levering op maart geschat. Eind februari vragen zij voor een aanbetaling van 30% en zoals hier eerder beschreven. Staat nergens specifiek in hun algemene voorwaarden. In februari, maart en april meerdere keren telefonisch – en email contact: reactie of belofte we bellen je terug of reageren terug. In die tijd hebben we 5 tot 8 medewerkers gesproken. Als je duidelijkheid vraagt, Kunnen ze niet geven omdat zij afhankelijk zijn van externe partijen of geven de afdelingen elkaar onderling de schuld. Conclusie: je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

    We hebben onze onvrede meerdere malen geuit. En in de eerste week van mei zou de loungebank met kamado geleverd worden. Bij levering geen bank en een beschimmelde, verroeste en kormgeslagen kamado door waterschade.

    Foto’s maken en gelijk bellen. Weer meerdere medewerkers gesproken en bellen niet terug. Toen was de maat vol. Formele brief geschreven voor ontbinden van koopovereenkomst op grond van zwarte – en grijze lijst bepalingen. De algemene voorwaarden van Fonteyn kan men lezen als bepalingen en mogen niet volgens artikelen 6:236 en 6:237 van Burgerlijk Wetboek. Op grond daarvan kan de consument de koopovereenkomst ontbinden.

    Het volledige bedrag zou binnen één week gestort worden, maar de medewerkers van de administratie vinden het heel moeilijk om een rekeningnummer te kopiëren en te plakken. Gelukkig is het geld overgemaakt na dreigen & inzetten van procedure van advocaat aankloppen bij geschillencommissie. Melding bij Radar van avrotros en bij acm!

    Koop hier aub idd niks, want alles wat ze doen is slecht. Het enige waar ze goed in zijn is:
    – woorden indicatief / ongeveer gebruiken
    – geen overleg of belletje wanneer wijzigingen in afspraken zijn
    – bellen niet terug
    – verstoppertje spellen door elkaar af te wisselen in wel of niet reageren op telefoontjes of emails.
    – geen duidelijke informatie geven

    In 3 maanden tijd heeft het ons een werkweek gekost: bellen, emailen, formele brief schrijven en juridisch advies inwinnen.

    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  2. Beoordeling:

    2
    Was de service maar net zo mooi als de showroom.
    Een tuinsetje besteld bij Fonteyn. Volgens de onbekwame verkoper zou de tafel als kant en klare tafel geleverd worden. Aangezien wij ( 80 plussers ) dat niet meer in elkaar kunnen knutselen. De tafel kwam als bouwpakket. Hadden we dat geweten, dan hadden wij die niet besteld. Aan de bezorgdienst werd niet het juiste adres en het telefoonnummer doorgegeven, waardoor de bezorger ons niet kon vinden. Kortom een hele hoop ergernis en ook nog € 60 bezorgkosten betaald. Mijn ongenoegen geuit en er werd niets mee gedaan. Aan het eind van het gesprek werd mij nog een fijne dag gewenst, terwijl ik heel boos was. Kortom: :Nooit meer fonteyn. Service bij Ikea id 10 x beter.
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  3. Beoordeling:

    2
    SUPER SLECHTE SERVICE SPA
    MOOIE WINKEL MAAR SUPER SLECHTE SERVICE:
    Zie ook de klachten bij radar: mooie winkel maar de service is super slecht. Je wordt afgewimpeld, voor leugenaar neergezet, totaal niet geholpen. Klacht niet serieus genomen. verwezen naar voorwaarden die niet bestaan. Betreft de service rondom onderhoud SPA.
    ADVIES: kijk elders als je ook graag nog een goede service wilt.
    ADVIES: zoek online naar referenties want ik ben lang niet de enige die dit ervaart helaas.
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  4. Beoordeling:

    2
    SUPER SLECHTE SERVICE SPA
    MOOIE WINKEL MAAR SUPER SLECHTE SERVICE:
    Zie ook de klachten bij radar: mooie winkel maar de service is super slecht. Je wordt afgewimpeld, voor leugenaar neergezet, totaal niet geholpen. Klacht niet serieus genomen. verwezen naar voorwaarden die niet bestaan. Betreft de service rondom onderhoud SPA.
    ADVIES: kijk elders als je ook graag nog een goede service wilt.
    ADVIES: zoek online naar referenties want ik ben lang niet de enige die dit ervaart helaas.
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  5. Beoordeling:

    8
    Tuinhuis berlin
    Wij hebben vorig jaar een tuinhuis berlin gekocht bij fomteyn en laten plaatsen door hun. Vanaf 2 weken niets fan ellende deuren hingen scheef, huisje zo lek als een mandje. Raam viel uit elkaar. Fotos gestuurd klacht neergelegd. Er zijn monteurs geweest om deuren te repareren. Ze hebben een halve lat verwijderd, zou te strak zijn rondom de.deuren. nu ontstaat er elke keer boven of onder de deur een keer van 5 cm waarsoor water naar binnen komt. Weer gemaild huisje wordt steeds natter van binnen de schimmel staat erin. Als je dit koopt zeggen ze het is normaal dat het hout vocht opneemt aan bigin moet even werken. Beitsen moet je mee wachten. Afijn nu kunnen we beitsen worst eindelijk droger. Maar water kkmt onder funderings balken door loopt in funderingsbalken zodat de wanden in nat staan. Tussen de latten komt het water door. Dat heeft niets met beitsen te maken. Sluit gewoon niet goed in elkaar. Kreeg zeer onbeschofte mail terug toen ik vertelde dat het huisje regelmatig blank stond had ik maar een ondervloer moeten kopen. Dat hebben we gevraahd toen we dit kochten omdat we er een studio van wilde maken. Was toen niet beschikbaar. Wordt nu gezegd dat je liegt was wel beschikbaar. Huisje is van goede kwaliteit volgens fonteyn. Nou het water kkmt onder hrt raam door lopen langs het hout onder metalen frame door. Je moet pan eronder zetten om water op te vangen. Is nog geen jaar oud. Daarna nog een heel vervelende mail dat je het ook goed moet onderhouden. Iedereen weet dst je pas kan beitsen als het hout droog is. Moet het welndus even stoppen met regenen. Maar dit tuinhuis kan je dus alleen in de sahara gebruiken waar geen regen valt. Want met een flinke bui loopt het aan de binnenkant langs de muren. Nou beits houdt dat ook niet tegen. Dit is gewoon kwalitatief een slecht tuin huis. Er staat al 20 jaar een schuur die is nog droger dan dit tuinhuis in 1 jaar ooit is geweest. Zeer onbeschofte mails. Oplossing koop een ondervloer van ons en jammer dat u niet op het aanbod ingaat van korting op ondervloer. Maar geeft niet aan hoe het probleem van lekkende raam en 5 cm spleet bij deur opgelost wordt. Oh ja. Had je maar moeten kitten tussen de funderingsbalk en betonnenvloer. Ik vraag advies vam te voren. Laat het door hun plaatsen. Kom je na een jaar vertellen had je moeten kitten. Nee fonteyn dan moet je dat vertellen bij aankoop of als jullie het huis komen monteren. Of als je service medewerkers stuurt als ik vanaf 2 weken al klaag of een nat tuinhuis aan binnenkant. Had je toen zo wijs moeten zijn. Maar als dit huisje droog wil houden moet ik denk ik elke lat kitten. Is echt totaal geen kwaliteit en zeker geen service. Onbeschofte mails.
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  6. Beoordeling:

    2
    Dramatische service
    Probeer al 3 weken iemand aan tel. Te krijgen over uitleg storing jacuzzi.. continu wordt er mail gestuur zeggen ze… vergeet het maar. Niet in ongelezen,spam etc… telefonisch krijg je niemand te horen die even kort uitleg kan geven… vanmiddag voor 7e keer gebeld, beloofd via ander emailadres voor reactie… WAT DENK JE,weer NIKS…. VERRASSEND!!!
    IK WIL ALLEEN UITLEG OVER EEN FOUTCODE EN HOE OP TE LOSSEN….
    Dramaservice, triest!!!!!!Nog nooit zo’n slechte service mee gemaakt..
    1

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  7. Beoordeling:

    2
    niet echt tevreden
    Afgelopen week heb ik tuinhuis Dorien opgehaald en bij thuiskomt bleken er 4 planken kapot te zijn. De nalevering is goed gegaan, maar ik kom niet voor de tweede keer bij dit bedrijf. Het personeel is niet echt professioneel en ik heb een half uur in de kou staan wachten voor de nalevering. Het pakketje lag gewoon klaar, maar niemand wist er zogenaamd iets van af. Aan de voorkant een schitterende winkel, maar aan de achterkant zijn er behoorlijk veel verbeterpuntjes.
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  8. Beoordeling:

    2
    RAMPZALIGE KWALITEIT
    LEKKAGE OVERAL & DRAMATISCHE KLANTENSERVICE!

    Had het liever nooit gedaan! Mocht u nu de parkeerplaats opdraaien van Fonteyn, draai weer om!

    We hebben in totaal 3 blokhutten gekocht maar alle 3 de hutten lekken in de naden (2 x hut Sylvia en 1 x hut met overkapping). De prijs staat niet in verhouding tot de kwaliteit.
    De naden op de hoeken zijn niet waterdicht, de daken rampzalig en de deuren een catastrofe. En de 2 dezelfde hutten verschillen ook nog eens in formaat!!!

    De ene ster is eigenlijk nog te veel.

    Na de klantenservice van Fonteyn een keurige email te hebben gestuurd kwam een onbeschofte en uiterst onbehulpzame reactie terug. Kort door de bocht, we moesten niet zeuren, een en ander kon voor een meerprijs worden verholpen.

    Dit zijn uiterst slechte zaken.

    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  9. Beoordeling:

    2
    Wat een ongelofelijk slecht bedrijf!
    De winkel is prachtig…en je wordt fijn geholpen…tot dat je hebt betaald…dan begint de ellende…
    -slechte bereikbaarheid van de klantenservice…je wordt nooit teruggebeld.
    -de monteurs komen tig keer terug…terwijl je een veranda makkelijk binnen 2 dagen kan plaatsen.
    -2x voor niks een dag vrij genomen omdat de monteurs niet kwamen…en dat wordt je dan niet verteld door Remco van de Fonteyn.
    -na een aantal maanden staat er dan eindelijk een veranda…dat kost je bloed zweet en tranen…want je moet echt overal zelf achteraan zitten.
    -Wij kopen hier nooit meer wat…wij hadden eerst op Google moeten kijken naar de reviews…wij schrokken ervan!
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  10. Beoordeling:

    2
    beloofd en toch niet na komen na een deal
    is niet normaal als je met verkoper deal sluit om je spa in te ruilen die je thuis heb staan na veel foto,s sturen en nog leuke gesprek gehad te hebben met een grap van laat maar leeg lopen je bad je bon leg klaar zo gedaan me bad leeg me vrouw nog schoon gemaakt te hebben om daarna met de bon later in de maand iets ander te kopen daar komt een mededeling week later sorry te horen te krijgen ik mag de deal niet doen maar lachend krijg je te horen of je ALS NOG EEN BAD WIL KOMEN DAN KOMEN WE DE BAD GRATIS BIJ JE LEVERERN EN ANDER OPHALEN NET ALD BIJ DE PROGRAMMA KASSA GAAN ZE NU WEER DE FOUT EN BEDANKT HOOR VOOR DE DEAL EN HET WATER WAT IK OPNIEUW MOET VULLEN GOED BEDRIJF
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  11. Beoordeling:

    10
    infrarood sauna
    wij zijn zeer teveren met fonteyn hebben daar al veel gekocht ook mijn vrienden stuur ik daar naar toe ,omdat ze zeer goed vriendelijk personneel hebben en de service is zeer goed ook hun supost wij hebben net weer een infrarood sauna gekocht en zeer goed geholpen door Lianne
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  12. Beoordeling:

    2
    mishandelde BBQ
    BBQ besteld bij Fonteyn (Fluteyn) begin december, er waren al problemen met leveren, leverdatum werd iedere keer uitgesteld. Koerier beweerde iedere keer dat ik niet thuis was, hier is niemand aan de deur geweest. Uiteindelijk na veel telefoneren werd de BBQ bij een ophaalpunt afgeleverd waarbij de doos eruit zag of ie zo van de vrachtwagen was gevallen en door een andere overreden. Onderkant van de doos compleet gescheurd. Hierover heb ik contact opgenomen met Fonteyn en er werd mij gezegd door BBQ Bianca dat als de inhoud niet in orde was ik de order kon cancellen. Volgende dag pak ik alles uit en het leek wel bewerkt met een voorhamer, duek in de BBQ deksel, onderkant bakunit compleet verwrongen, bodemplaat verwrongen en verroest. Weer diverse malen contact opgenomen met Fonteyn om de order te cancellen en geen reactie meer, ronduit belachelijk. Hier koop ik nog geen pakje kauwgom meer, bedenk je goed voor je hier iets koopt, er zijn teveel slechte reviews over het bedrijf en personeel.
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  13. Beoordeling:

    2
    foutief geleverde sauna, ellenlang bellen voor oplossing, steeds andere maten doorkrijgen en zelf helpen meetillen bij levering
    en het verhaal wordt steeds belachelijker. Na een volle week bellen en smeken via mail steeds maar weer andere antwoorden en geen enkel meedenken. Ik kom er gewoon niet achter wat de afmetingen van andere sauna’s zijn dus ik neem noodgedwongen de foutief geleverde 1-persoonssauna. Waarop de verkoper me mailt dat we nog een compensatie moeten regelen. Eindelijk, denk ik dan. Daar is het stukje meedenken en verantwoordelijkheid nemen.
    Maar nee hoor, als ik verder doorvraag, blijkt het enkel om het prijsverschil tussen de 1 en 2-persoonssauna te gaan. Compensatie voor de verkeerde geleverde sauna? wat denk ik nou wel niet? Ik hou ‘m toch? Compensatie voor het zelf tillen? Daar wordt in het geheel met geen enkel woord over gerept. Blijkbaar het nieuwe normaal als je bij Fonteyn en Fonteyn Spa’s werkt. God, wat word ik moe van deze totaal omgedraaide wereld waarin personeelsproblemen en foutieve leveringen op de klant afgewenteld worden
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  14. Beoordeling:

    4
    Klantgericht
    Dag zijn op bezoek geweest bij Fonteyn en hebben een concept planning meegekregen. Afgesproken maten en foto’s door te mailen. Gedaan en daarna niets meer gehoord, gebeld, paar keer gemaild maar niets. Jammer deze service, nu alweer 3 maanden geleden.
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
  15. Beoordeling:

    2
    Belabberde zaak
    De service is heel slecht. Ik had een overkapping gekocht en deze is tot vandaag nog niet bij mij aangekomen. Op Mails word niet gereageerd en als men ze telefonisch probeert te bellen, word er gezegd dat er bij de verkoop niemand te bereiken is en dat ik terug word gebeld wat niet het geval is.
    De overkapping zou allang geleverd moeten zijn.
    Hierna na vele leugens heb ik mijn overkapping op 20 augustus geannuleerd hierbij eerst geen antwoord gekregen.
    Na weer telefonisch contact met fonteyn te hebben gehad uiteindelijk op 24 augustus een bevestiging per mail gehad dat het geld terug zou worden gestort.
    Dit is op de dag van vandaag nog steeds niet gebeurd!
    Ben nu zelf van plan om op ieder mogelijke manier de mensen te waarschuwen tegen deze zwaar Onbetrouwbare zaak.
    0

    0

    Je hebt al gestemd!

    Reageer
    1. Ik heb meer als een jaar problemen en heb het uiteindelijk de zaak overgelaten aan advocaat. Ze hebben ook nog eens mijn handtekening vervalst zelf gezet en daardoor aangifte gedaan.
      0

      0

      Je hebt al gestemd!

    2. Had ik dat ook maar eerder geweten. Besteld, nooit geleverd. Wel ja ja ja ligt niet bij ons de transporteur maakt een afspraak met je. Tot op heden dus niet. Ene Alexander die je af staat te snauwen aan de telefoon. Met alle leugens bij elkaar. Ja was op vakantie, ja is gisteren binnengekomen.
      Trap er niet in mensen!
      1

      0

      Je hebt al gestemd!

Schrijf een review

Het e-mailadres en bestelnummer worden niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ga akkoord met de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid door deze review te plaatsen. Ik verklaar ook dat ik een daadwerkelijke ervaring heb met dit bedrijf.

Lees ons controlebeleid en hoe wij zorgen dat reviews authentiek zijn.
Bedankt voor het insturen van jouw review!

Fonteyn

Fonteyn is een webshop van de Fonteyn Outdoor Living Mall in Uddel. Het assortiment van Fonteyn spitst zich toe op zeven specialiteiten: tuinmeubelen, veranda’s, spa’s, buitenkeukens, zwembaden, sauna’s en tuinhuizen. Het warenhuis heeft een winkeloppervlakte van 35000 m2. Fonteyn is opgericht in 1989 en is uitgegroeid tot een begrip in de ruime omgeving.

Deel deze pagina

Reviews over dit bedrijf

Hier lees je authentieke reviews van anderen over hun ervaring met Fonteyn. De beoordeling van 3.4/10 is gebaseerd op 38 gecontroleerde reviews met een gemiddelde van 1.7 uit 5 sterren.

Lees meer reviews:

Schrijf jij ook een review?

Wil je jouw ervaring delen bij Fonteyn? Laat dan een review achter en help anderen bij het maken van een weloverwogen keuze. Door jouw verhaal te doen in de vorm van een beoordeling ontstaat er een completer beeld voor mogelijke andere bezoekers van de winkel of website. Een product gekocht bij Fonteyn? Deel dan jouw ervaring, in de vorm van een review. Door te vertellen hoe je bestelling is verlopen, van aankoop tot levering en eventuele garantie en klachten. Hoe meer beoordelingen verzameld kunnen worden, des te beter kunnen juiste keuzes worden gemaakt in het beslissingsproces.

Recent bij Fonteyn in de winkel geweest? Vertel ons dan welke ervaringen je daar hebt op gedaan! Heeft u iets gekocht? Hoe was de service? Óf heb je laatst online wat gekocht, hoe is deze aankoop verlopen? Was het een eenvoudig proces? Was de levering op tijd? Laat je ervaring achter in een review zodat anderen hierop hun keuze kunnen baseren.

Lees hieronder onafhankelijk achtergelaten beoordelingen van Fonteyn en zie welke ervaringen er zijn geweest in de winkel of webshop met het assortiment, aankoop, service en de betrouwbaarheid.

Jouw bedrijf op Real Reviews?

Wil je ook reviews verzamelen op onze website? Meld je bedrijf gratis aan op deze pagina en start met het verzamelen van reviews voor jouw onderneming.

Lees reviews en bekijk Fonteyn

Fonteyn

Om je beter van dienst te zijn gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten? Lees dan ons Privacybeleid.